کد خبر: ۲۷۰۴۲۳
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۹
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان روز شنبه در سخنرانی هفتگی از شهروندان کشورش خواست که تشدید محدودیت های سراسری برای مهار همه گیری را که از نیمه شب به اجرا گذاشته می شود، رعایت کنند.
ناطقان: از خبرگزاری اسوشیتدپرس؛ قرار است با به اجرا گذاشته شدن مقررات منع آمد و شد شبانه از ساعت ۲۲ تا پنج بامداد، تماس های شخصی و دسترسی به فروشگاه های کالاهای غیرضروری در نقاطی با نرخ بالای همه گیری محدودتر شود.  

نهاد نظارت بر بیماری های آلمان روز جمعه ابتلای بیش از ۲۳ هزار تن را به کووید - ۱۹ و جان سپردن نزدیک به  ۳۰۰ تن را تایید کرد. در این کشور از آغاز همه گیری کرونا در اوایل سال ۲۰۲۰ تاکنون بیش از سه میلیون نفر به ویروس کووید ۱۹ مبتلا شدند و ۸۰ هزار نفر نیز جان باختند.

مرکل افزود: اقدامات تشدید محدودیت ها در نقاطی با بیش از ۱۰۰ مورد تازه ابتلا در هفته به ازای هر ۱۰۰ هزار سکنه، به صورت خودکار به اجرا گذاشته می شود.  

وی در واکنش به منتقدان داخلی که این اقدامات را غیرضروری دانسته اند، با اشاره به کاهش میزان ابتلاء در کشورهایی مانند انگلیس، پرتغال و ایرلند در پی اجرای شدید مقررات قرنطینه، از تصمیمی تازه دولت برای اعمال محدودیت های تازه دفاع کرد.

ده ها هنرپیشه و ورزشکار مشهور آلمانی اخیرا با انتشار تصاویر ویدیویی این محدودیت ها و هوادارانشان را به باد تمسخر و استهزا گرفته بودند.

مجلس آلمان در چند روز گذشته با کنارگذاشتن تدابیر و اقدامات جسته گریخته و ناهماهنگی که اغلب در ۱۶ ایالت این کشور اروپای غربی برای مهار همه گیری به اجرا گذاشته می شد، قانونی دائمی برای اجرا در نقاط با نرخ بالای همه گیری را تصویب کرد.
منبع: ایرنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین