کد خبر: ۲۷۲۲۹۳
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۴
یک مقام مسئول گفت: بنابر آخرین آمار تاکنون در ۱۴ هزار و ۳۰۰ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ مراکشی در ۳ استان جنوبی صورت گرفته است.
ناطقان: سعید معین مدیر کل مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات درباره آخرین وضعیت مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی اظهار کرد: بنابر آخرین آمار در ۱۴ هزار و ۳۰۰ هکتار مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی در استان‌های خوزستان، بوشهر و ایلام صورت گرفته است.

او افزود: بنابر پیش بینی‌های صورت گرفته در هفته‌های آتی به صورت محدود ملخ از سمت عراق وارد کشور می‌شود.

معین درباره آخرین وضعیت ملخ مراکشی بیان کرد: تاکنون حدود ۷۹ هزار هکتار مبارزه علیه ملخ مراکشی صورت گرفته که ۲۴ هزار هکتار به استان زنجان، ۱۹ هزار هکتار قزوین و ۱۶ هزار هکتار گیلان اختصاص دارد.

به گفته این مقام مسئول، تاکنون در استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، گلستان، مازندران، سمنان، تهران، قزوین، البرز، زنجان، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و کرمانشاه مبارزه علیه آفت ملخ بومی صورت گرفته است.

مدیرکل مبارزه با آفات عمومی و سازمان حفظ نباتات ادامه داد: برآوردها حاکی از آن است که سطح مبارزه علیه آفت ملخ مراکشی به حدود ۲۵۰ هزار هکتار برسد.

او با بیان اینکه سطح مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی به ۶۰ هزار هکتار می‌رسد، گفت: با توجه به آنکه بخشی از ملخ‌ها در عربستان به علت سرما و یخبندان اخیر از بین رفتند، بخش دیگر هم به عراق و اردن وارد شدند که طی یک تا ۲ هفته آینده به استان‌های جنوبی کشور وارد می‌شوند و سپس به سمت هند و پاکستان می‌روند‌.

معین در پایان با اشاره به اینکه کمبودی از لحاظ اعتبار برای مبارزه علیه آفت ملخ صحرایی نداریم، تصریح کرد: در اسفند ۱۶ میلیارد تومان اعتبار تخصیص و بین استان‌ها توزیع شد و همواره درخواست اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومانی برای فصل بهار داشتیم که پیش بینی می‌شود، سازمان مدیریت طی هفته‌های آتی ۴۰ تا ۵۰ میلیارد تومان از این میزان را در اختیار ما قرار دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین