کد خبر: ۲۷۶۵۷۰
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۷
معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز و فردا در ارتفاعات البرز مرکزی، ارتفاعات جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.
ناطقان: محمد اصغری در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور بیان کرد: در پنج روز آینده کماکان جوی پایدار و آسمانی صاف و آفتابی در اغلب نقاط کشور خواهیم داشت؛ در همین مدت در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات البرز مرکزی رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.
وی ادامه داد: امروز و فردا علاوه بر ارتفاعات البرز مرکزی، در ارتفاعات جنوب کرمان و شمال و شرق هرمزگان رگبار پراکنده، رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: فردا با شمالی شدن جریانات در استان‌های ساحلی خزر و اردبیل دما 4 تا 6 درجه کاهش می‌یابد.

اصغری اضافه کرد: از اوایل هفته آینده تا دوشنبه 31 خرداد در شرق و جنوب‌شرق کشور وزش باد شدید، گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: امروز و فردا سرعت وزش باد در استان‌های ایلام، خوزستان و بوشهر افزایش می‌یابد و این شرایط جوی روز شنبه 29  خرداد در شمال فارس، سمنان و بخش‌هایی از مرکز کشور پیش‌بینی می‌شود که موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا در برخی از این مناطق می‌شود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: امروز خلیج‌فارس و شرق دریای عمان مواج است و فردا خلیج فارس، تنگه هرمز و شرق دریای عمان مواج خواهد بود. همچنین دریای خزر فردا و شنبه 29 خرداد مواج است.

اصغری در تشریح وضعیت جوی پایتخت گفت: آسمان تهران فردا صاف همراه با غبار صبحگاهی پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما فردا در تهران 38 و 24 درجه خواهد بود.

معاون پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی اضافه کرد: روز آینده شهر کرد، سنندج و اردبیل با کمینه دمای 11 درجه بالای صفر خنک‌ترین مراکز استان و اهواز با بیشینه دمای 46 درجه بالای صفر گرمترین مرکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت بارش‌ها در سال زراعی جاری گفت: میانگین بارندگی کل کشور از ابتدای سال زراعی تا 25 خرداد امسال 129.7 میلیمتر ثبت شد. میزان بارش پارسال در این بازه زمانی 277.2 میلیمتر بود، بنابراین بارش سال جاری 53.2 درصد کمتر از سال گذشته است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین