کد خبر: ۲۸۱۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۳
معاون کل وزارت بهداشت:
دکتر ایرج حریرچی با بیان اینکه بیماری زایی ویروس جهش یافته افزایش داشته گفت:در بعضی استان‌ها ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها تکمیل شده است و در حال حاضر فراتر از ظرفیت خدمات رسانی خود ناچار به پذیرش هستند، اما در استان‌هایی مثل آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان شرایط بهتر است و روند نزولی شده است.
ناطقان: دکتر ایرج حریرچی در مصاحبه اختصاصی افزود: در بعضی استان‌ها ظرفیت پذیرش بیمارستان‌ها تکمیل شده است و در حال حاضر فراتر از ظرفیت خدمات رسانی خود ناچار به پذیرش هستند، اما در استان‌هایی مثل آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان شرایط بهتر است و روند نزولی شده است.

 

وی گفت: میزان سرایت ویروس دلتا ۶۰ الی ۱۰۰ درصد بیشتر از سویه‌های قبلی کرونا است و بار ویروسی در افراد مبتلا حدود هزار برابر گونه‌های قبلی است.

معاون کل وزارت بهداشت افزود:​ در حال حاضر در بیمارستان‌هایی نظیر بیمارستان امام خمینی تهران ۵۵۰ بیمار بستری کرونا داریم و این در حالی است که کل بیمارستان هزار تخت دارد و باید همزمان به بیماران سرطانی، تصادفی، قلبی و ... نیز خدمات رسانی کند چرا که بیماران عادی هم مراجعات خودشان را دارند.

دکتر حریرچی گفت: در رده سنی که واکسیناسیون انجام شده به ندرت بیمار بستری داریم و ۹۲ درصد افرادی که بستری می‌شوند جزو کسانی هستند که هنوز واکسن نزده اند.

وی افزود:​ در حال حاضر دستورالعمل اصلی ما سرعت بخشی به واکسیناسیون است و تلاش داریم تا بتوانیم جمعیت زیادی را واکسینه کنیم.



منبع: صدا و سیما
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین