کد خبر: ۲۸۱۱۷۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۲۲
وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه اسامی چند فرد و نهاد سوریه را در فهرست تحریم‌های این وزارتخانه قرار داد.
ناطقان: وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز چهارشنبه اعلام کرد اسامی چند فرد و نهاد سوریه را به فهرست تحریم‌های موسوم به SDN اضافه کرده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرده اسامی ۸ زندان در سوریه که زیر نظر دستگاه اطلاعاتی «دولت بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه قرار دارند و همچنین ۵ مقام ارشد امنیتی که مدیران این زندان‌ها هستند در فهرست تحریم قرار گرفته است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه جداگانه‌ای همچنین گفته ۲ نهاد و ۳ شخص را هم به دلیل آنکه تسهیل‌گران مالی القاعده در سوریه و ترکیه بوده‌اند در فهرست تحریم‌ها قرار داده است.

در بیانیه وزارت خزانه‌داری آمریکا تصریح شده اقدام امروز علیه دولت سوریه اهداف «قانون سزار» را که برای «پاسخگو کردن» دولت بشار اسد وضع شده‌اند تقویت خواهد کرد.

واشنگتن تحریمی موسوم به «قانون سزار» را در تاریخ ۲۰ آذر ماه سال ۱۳۹۸ در دوره ریاست «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور پیشین این کشور علیه سوریه تصویب کرد. این تحریم‌ها پس از سه سال کش‌وقوس میان دو حزب جمهوری‌خواه و دموکرات به تصویب کنگره آمریکا رسید و از ابتدای سال ۲۰۲۰ میلادی وارد فاز اجرایی شد.

چندی پیش، بعد از پیروزی بشار اسد در انتخابات ریاست‌جمهوری سوریه نماینده‌های کنگره آمریکا جو بایدن را برای اعمال تحریم‌های جدید علیه دولت او تحت فشار قرار دادند.

این گروه از قانونگذاران جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان آمریکا برای اعمال فشار بر «جو بایدن» جهت تحریم سوریه او را متهم کرده‌اند برای مماشات در برابر ایران از اجرای تحریم‌ها علیه سوریه خودداری کرده است.

در این نامه آمده است: «نگرانی ما این است که دولت شما برای دادن امتیاز به ایران و بازگشت به توافق هسته‌ای شکست‌خورده ایران، از اجرای قوانین تحریم‌های آمریکا علیه یکی از بدترین ناقضان حقوق بشر در دنیا خودداری می‌کند.»

نماینده‌های کنگره آمریکا در این نامه که «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا و «ژانت یلن»، وزیر خزانه‌داری این کشور را خطاب داده از اینکه واشنگتن در ۱۰۰ روزه نخست آغاز به کارش هیچ تحریمی علیه سوریه وضع نکرده ابراز نگرانی کرده‌اند.

آنها علاوه بر این از دولت بایدن پرسیده‌اند چرا از اختیاراتش ذیل قانون موسوم به «قانون سزار» که اواخر سال ۲۰۱۹ به تصویب کنگره رسیده برای تنبیه دمشق استفاده نمی‌کند.

«برایان استیل»، «جیم بانکز» و «جو ویلسون» سه قانونگذار آمریکایی که عضو کمیته مطالعاتی جمهوری‌خواهان و از حامیان سیاست فشار حداکثری علیه ایران هستند این نامه را به رشته تحریر درآورده‌اند.

آنها نوشته‌اند: «در حالی که بیش از ۱۰۰ روز از آغاز به کار دولت می‌گذرد، دولت بایدن هیچ تحریمی ذیل قانون سزار وضع نکرده است. اعمال تحریم علیه چنین تهدیدهایی باید در صدر اولویت‌ها باشد.»

چند ماه پیش یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به روزنامه سعودی «الشرق الاوسط» گفت که دولت «جو بایدن» نیز به اعمال تحریم‌های موسوم به «سزار» علیه سوریه پایبند خواهد بود.

این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در این خصوص گفت که دولت بایدن «در اجرای قانون سزار کوتاهی نخواهد کرد».

 وی همچنین در ادامه اظهاراتش مدعی شد که این تحریم‌ها، افراد و سازمان‌های حامی دمشق را که مانع دست یابی به یک راه حل سیاسی مسالمت‌آمیز می‌شوند، در بر خواهد گرفت. نامه قانونگذاران آمریکایی در حالی نوشته شده که بشار اسد در دور جدید انتخابات سوریه به پیروزی دست یافت.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین