کد خبر: ۲۸۱۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۵
دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور به مقایسه میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو بازه زمانی 26 خرداد لغایت 2 تیر ماه با 23 تیر تا 30 تیرماه در کشور پرداخت و گفت: در این بازه زمانی میانگین کشوری رعایت پروتکل‌های بهداشتی از 70 درصد به 44 درصد رسیده است که کاهش 37 درصد را نشان می‌ دهد.
ناطقان: "بابک دین پرست" عصر امروز ششم مردادماه در جلسه ستاد مدیریت کرونای استان کرمان گفت: باید تا قبل از پایان دولت همه مصوبات ستاد کرونا اجرایی شود و تاکنون بیش از 95 درصد آنها اجرایی شده است.

وی با انتقاد شدید از روند رعایت پروتکل های بهداشتی در کشور، اظهار کرد: متاسفانه سقوط آزاد وحشتناکی از رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور داریم که زنگ خطری برای همه ماست.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور به مقایسه میانگین رعایت پروتکل‌های بهداشتی در دو بازه زمانی 26 خرداد لغایت 2 تیر ماه با 23 تیر تا 30 تیرماه در کشور پرداخت و گفت: در این بازه زمانی میانگین کشوری رعایت پروتکل‌های بهداشتی از 70 درصد به 44 درصد رسیده است که کاهش 37 درصد را نشان می‌ دهد.

وی ادامه داد: میانگین کشوری استفاده از ماسک در اماکن عمومی از 72 درصد به 44 درصد و میانگین استفاده از تهویه مناسب در اماکن عمومی از 73 درصد به 48 درصد رسیده است همچنین میانگین رعایت فاصله‌گذاری از 70 درصد به 45 درصد و رعایت بهداشت فردی از 75 درصد به 48 درصد رسیده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور در ادامه با تبیین آخرین رنگ‌ بندی کرونایی کشور گفت: 232 شهرستان در وضعیت قرمز، 117 شهرستان در وضعیت نارنجی و 99 شهرستان در زرد کرونایی قرار دارند.

وی افزود: متاسفانه در هفته گذشته 68 شهر در کشور به گروه شهرهای قرمز کرونایی اضافه شده که سه شهر آن مربوط به استان کرمان است.

دین‌پرست در خصوص آخرین وضعیت واکسیناسیون در کشور گفت: دوز اول واکسن تزریق شده 7 میلیون و 446 هزار و 510 و تزریق شده در نوبت دوم 2 میلیون و 353 هزار و 976 و مجموع واکسن‌های تزریق شده بیش از 9 میلیون و 800 هزار دوز است.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون و رعایت پروتکل‌ های بهداشتی تنها راه مقابله با بیماری کرونا هستند.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور با ابراز تاسف از عدم استقبال افراد از تزریق واکسن در ادامه حضور ائمه جماعات و دهیاران را برای شناسایی افراد جهت تزریق واکسن مهم دانست و بیان کرد: 60 مورد دستور رئیس جمهور را برای تامین واکسن و اجرای آن در حال پیگیری داریم.

وی تصریح کرد: 52 هزار مجوز استخدام جدید برای دانشگاه های علوم پزشکی در شرایط کرونایی گرفته ‌ایم و حتما باید از محل اختیارات قانونی وزارت بهداشت نیرو برای دانشگاه ها اعزام کند.

دین پرست در واکنش به سخنان رییس دانشگاه علوم پزشکی بم مبنی بر کمبود واکسن در آن دانشگاه اظهار کرد: استان های که چند دانشگاه علوم پزشکی دارند حتما مدیریت توزیع واکسن در بین دانشگاه های آنها صورت گیرد.

وی افزود: متاسفانه حدود 15 درصد تخت های کرونایی استان کرمان خالی است و بیمارستان ها حتی یک ثانیه بدون برق نباشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی وزیر کشور خطاب به مسئولین استان گفت: واقعیت ها را به مسئولین کشوری بگویید لذا استان کرمان گزارش دقیقی از وضعیت خود در اختیارم برای گرفتن تصمیمات لازم بدهند.

وی آماری از تعداد موارد بستری، فوتی و درمان سرپایی جدید نیز ارائه داد و گفت: موارد بستری مثبت در کشور 15.5 درصد، فوتی‌ها 22 درصد و درمان‌های سرپایی 17 درصد افزایش را در این هفته نشان می‌دهد.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا با اشاره به موارد بستری و فوت در هفته آخر تیر ماه گفت: موارد بستری‌ به ازای هر 100 هزار نفر در کل کشور میانگین 20.4 است، اما استان کرمان 38.4 است که رتبه سوم کشور را دارد و در موارد مرگ و میرها بر حسب هر یک میلیون نفر، میانگین کشوری در این بازه زمانی 17.5 بوده که استان کرمان 30.6 است و رتبه 5 کشور را دارد.

وی عنوان کرد: استان کرمان در 27 اردیبهشت ماه 78 درصد رعایت پروتکل‌های بهداشتی را داشته که متاسفانه در 30 تیر به 44 درصد رسیده است همچنین هفته اول تیرماه استان کرمان در گروه سوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی بوده و در آخرین گزارش جزو 9 استان با رعایت 29 تا 40 درصد پروتکل‌های بهداشتی قرار دارد.

دین‌پرست ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی در استان کرمان در 23 تا 30 تیرماه 38 درصد بوده در حالی که در دوم تیرماه با 73 درصد رتبه 9 کشوری را داشته است.

وی افزود: در بازه زمانی فوق الزکر کرمان در رعایت بهداشت فردی رتبه 28 را با 39 درصد رعایت دارد در حالی که میانگین کشوری 48 درصد است. میزان رعایت بهداشت فردی مردم کرمان در اول تیرماه 77 درصد بوده است.

معاون وزیر کشور بیان کرد: رعایت تهویه مناسب در اماکن عمومی استان کرمان در 23 تا 30 تیر ماه با 39.6 درصد رتبه 27 را دارد در حالی که در دوم تیرماه با 76 درصد رتبه 12 را داشته است.

وی گفت: استان کرمان از اول تیرماه با 73 درصد رعایت در استفاده از ماسک به 37 درصد و رعایت فاصله‌گذاری از 74 درصد به 37 درصد رسیده است.

دبیر قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونای کشور بیان کرد: با توجه به پیچیدگی‌های این بیماری، فعلا درمان مشخصی ندارد و راهی غیر از رعایت پروتکل‌های بهداشتی و مشارکت جدی در واکسیناسیون برای کاهش مرگ و میرها و ابتلا نداریم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین