کد خبر: ۲۸۶۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۹:۰۸
استاد طب سنتی با تأکید بر اینکه بیماران مبتلا به کرونا حتما در برنامه غذایی روزانه مصرف سوپ را قرار دهند،گفت:غذاهایی مثل مرغ و گوشت آب پز که در آن چند هویج یا کدو به صورت بخار پز باشد مفید خواهد بود.
ناطقان: مژگان تن ساز، استاد طب سنتی در پاسخ به این پرسش که «چه نوع مواد غذایی برای بیماران مبتلا به کرونا مفیدتر است؟»، ابراز داشت: مصرف غذاهایی برای درمان کرونا مناسب بوده و توصیه می‌شود.

وی با بیان اینکه بوییدن گلاب، لیمو و اسطوخودوس مفید است، ادامه داد: در وعده صبحانه خوردن مربای به، سیب، بالنگ، هویج، ارده و شیره توصیه می‌شود؛ البته مصرف ارده و شیره هفته‌ای یک روز بهتر است.

این استاد طب سنتی با تأکید بر اینکه بیماران مبتلا به کرونا حتما در برنامه غذایی روزانه مصرف سوپ را قرار دهند و حداقل سه بار در هفته مصرف کنند،گفت:غذاهایی مثل مرغ آب پز، گوشت آب پز که در آن چند هویج یا کدو به صورت بخار پز باشد مفید خواهد بود.

این متخصص طب سنتی متذکر شد:غذاهای دیگر مانند نخود آب، زرشک پلو، چلوگشنیز، قاطی پلو مانند ماش با گوشت گوسفند و کشمش و خوردن سمنو به عنوان میان وعده موثر است. از مصرف سالاد، ترشی، ماست و دوغ همراه غذا خودداری شود.

تن ساز تصریح کرد:یک نوع سوپ مقوی ریه است که شامل بلغور گندم، هویج، سیر، پیاز و روغن زیتون است و اگر بخواهند می‌توانند لیموی امانی را نیز به آن اضافه کنید؛ این سوپ فوق العاده‌ برای ریه مفید است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین