کد خبر: ۲۸۶۳۹۹
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۷
دبیرکل سازمان ملل متحد از وعده ارائه کمک بشردوستانه به ارزش بیش از یک میلیارد دلار برای حمایت از افغانستان خبر داد.
ناطقان: به نقل از وبگاه سازمان ملل متحد، «آنتونیو گوترش»، دبیرکل سازمان ملل متحد پس از پایان نشست وزیران خارجه کشورهای جهان درباره افغانستان اعلام کرد که شرکت کنندگان در این نشست وعده ارائه کمک بشردوستانه به ارزش بیش از یک میلیارد دلار برای حمایت از افغانستان را برعهده گرفتند.

به گفته گوترش، در این نشست تعهد کشورها برای کمک بشردوستانه به افغانستان به بیش از یک میلیارد دلار رسیده است.

پیش تر دبیرکل سازمان ملل متحد نسبت به احتمال فروپاشی اقتصادی در افغانستان هشدار داده بود.

در جریان نشست امروز درباره افغانستان، دبیرکل سازمان ملل متحد در سخنانی از جامعه بین‌الملل حمایت مالی ۶۰۶ میلیون دلاری برای ۱۱ میلیون نفر در افغانستان را درخواست کرده بود.

دبیرکل سازمان ملل در این کنفرانس که در ژنو سوئیس برگزار شد، گفت: مردم افغانستان قبل از تسلط کامل طالبان بر این کشور در ۱۵ آگوست نیز یکی از وخیم‌ترین بحران‌ها در جهان را تجربه می‌کردند. امروز مردم افغانستان نمی‌دانند وعده غذایی بعدی خود را چه زمانی خواهند خورد. فقر به‌سرعت افزایش می‌یابد و خدمات مهم عمومی رو به فروپاشی است. صدها هزار نفر محبور به تَرک خانه‌های خود شدند.

وی با بیان اینکه برای عملیات‌های بشردوستانه در افغانستان از صندوق مرکزی اضطراری سازمان ملل ۲۰ میلیون دلار پول اختصاص داده خواهد شد، هشدار داد: مردم افغانستان امروز با فروپاشی کل کشور مواجه هستند.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین