کد خبر: ۲۸۶۴۲۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۱
میهمان امشب برنامه تلویزیونی «سوره» عماد افروغ، نویسنده و جامعه‌شناس کشورمان است.
ناطقان: دهمین قسمت از  برنامه تلویزیونی سوره به موضوع «الهیات رهایی‌بخش شیعی» اختصاص دارد.

در سرمقاله این قسمت آمده است:

الهیات رهایی‌بخش، ایمان را به عرصه عمل می‌آورد؛ خدا را، خدای فقرا و مستمندان و خدای صاحب موضع‌گیری سیاسی می‌داند و عملکرد مسیح را عملکردی انقلابی و ستم‌ستیز تفسیر می‌کند. پژوهشگران در مقایسه میان الهیات رهایی‌بخش و جریانات اسلامی آن‌ها را در کلیات، مشابه و در جزئیات، متفاوت دانسته‌اند. خوانش جدید از دین، مبارزه با امپریالیسم و مخالفت با حکام غرب‌زده، از وجوه تشابه این نهضت‌هاست که در مواردی موجب برقراری ارتباط میان آن‌ها نیز شد.

دهمین قسمت از برنامه تلویزیونی سوره با موضوع «الهیات رهایی‌بخش شیعی» میزبان عماد افروغ، نویسنده و جامعه شناس کشورمان است. این برنامه سه شنبه ۲۳ شهریورماه ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود. بازپخش این برنامه شنبه ۲۷ شهریورماه ساعت ۱۴ است.

برنامه «سوره» با تهیه کنندگی مرتضی روحانی و سردبیری و اجرای مسعود دیانی سه شنبه شب‌ها ساعت ۲۲ از شبکه چهار سیما پخش می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین