کد خبر: ۲۸۶۴۴۲
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۸
جانشین پلیس راهور پایتخت گفت: در ۵ ماهه سال جاری در حوزه تخلفات پلاک ۲۲۸۰۳۶ مورد اعمال قانون صورت گرفته که ۵۷۵۰ دستگاه خودرو به پارکینگ منتقل شدند.
ناطقان: سرهنگ سید ابوالفضل موسوی پور جانشین پلیس راهور تهران بزرگ به اقدامات پلیس راهور در بحث برخورد با تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک اشاره و اظهار داشت: در ۵ ماهه سال جاری ۲۲۸۰۳۶ مورد اعمال قانون مربوط به تخلفات پلاک صورت گرفته و ۵۷۵۰ مورد خودرو نیز به همین خاطر در پارکینگ متوقف شدند.

وی به آمار اعمال قانون و توقیف خودروها در پی تخلفات پلاک در سال های گذشته پرداخت و گفت: در اسفند سال ۱۳۹۸ با شروع شیوع ویروس کرونا ۳۳۰۳۰۷ مورد اعمال قانون و در مجموع سال ۱۳۹۸ ، ۱۳۸۳۷ مورد دستگاه خودرو متوقف و به پارکینگ دلالت داده شد.

سرهنگ موسوی پور تصریح کرد: در سال ۱۳۹۹ که بحث کرونا مطرح شد و به انگیزه تخلفات پوشش و مخدوشی پلاک اضافه شد ۵۷۲۵۸۷ مورد اعمال قانون تخلفات پلاک را شاهد بودیم که نزدیک به ۷۳ درصد افزایش برخورد بااین تخلف و اعمال قانون و توقیف ۱۷۷۱۹ دستگاه خودرو نیز را بدنبال داشت که در این خصوص ۲۸ درصد افزایش توقیف در پارکینگ را داشته ایم .

وی گفت: این آمار نشان می‌دهد که در بحث افزایش انگیزه ارتکاب به این نوع جرم و تخلف در بحث محدودیت های کرونایی که در سال ۹۹ ایجاد شد تخلفات نیز بیشتر شد.

جانشین پلیس راهور پایتخت با بیان اینکه در محدوده‌های ورودی به طرح ترافیک و محدوده کاهش آلودگی هوا ، قبل و بعد از دوربین آن تیم پلیس مستقر بوده و در بزرگراهها و شب هنگام نیز تیم های پلیس راهور تهران بزرگ مستقر هستند اعلام کرد: در ۵ ماهه سال جاری در راستای برخورد با تخلفات ۱۴۳۸ مورد توقیف در شب داشته ایم.

سرهنگ موسوی پور گفت: برخی از پوشش پلاک‌ها می‌تواند در محل رفع اثرشود مانند راننده ای که پارچه‌ای چسبانده، وانتی که سپر را روی پلاک آورده و یا راننده ای که صندوق را بالا برده است که پوشش پلاک اطلاق می شود که قابل رفع اثر در محل بوده که بعد از اعمال قانون و توجیه از محل خارج می‌روند.

جانشین پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این مطلب که مخدوشی پلاک جرم محسوب می شود تصریح کرد: در مواردی مانند اینکه مثلا عدد ۲ را ۳ کرده جزو حالتی است که باید راننده متخلف خلافی خودرویی که عدد پلاکش را مثل آن کرده را نیز باید پرداخت کند یعنی خلافی دو خودرو را باید بگیرد و تسویه حساب انجام داده و بعد اقدامات بعدی برای ترخیص خودرو انجام می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه برای مخدوشی پلاک پرونده تشکیل شده و به مراجع قضایی معرفی می شوند خاطرنشان کرد: تصاویری که از طریق دوربین های پلاک خوان توسط شهرداری به پلیس ارسال می‌شود توسط در واحد اجراییات با دسترسی به سامانه های پلیسی بررسی و اصالت پلاک سنجیده شده و ضمن ثبت شکایت و منع خدمات، باید به پارکینگ رفته و بعد از پاسخ مقام محترم قضایی و تسویه خلافی نسبت به ترخیص اقدام شود.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین