کد خبر: ۲۸۶۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۲
فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری سارقان مسلح در پایتخت در اجرای طرح برخورد ضربتی با سارقان خبر داد.
ناطقان: سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح برخورد ضربتی با سارقان گفت: به دنبال وقوع چندین مورد سرقت مسلحانه ازسوی سارقان و افراد شرور در سطح پایتخت، طرح برخورد با سارقان مسلح به صورت ویژه در دستور کار ماموران فرماندهی انتظامی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح  تیم های گشت ضربت خودرویی و موتوری پلیس در نقاط مختلف شهر مستقر شدند، گفت: این تیم ها در صورت وقوع هرگونه حادثه‌ای به سرعت وارد عمل شده و با سارق یا سارقان برخورد خواهند کرد. در همین راستا نیز عوامل گشت کلانتری قلهک به سرنشینان یک دستگاه موتور سیکلت با پلاک مخدوش مشکوک شده و برای بررسی موضوع وارد عمل شدند، اما این افراد با مشاهده ماموران با موتورسیکلت متواری شدند.

رحیمی با اشاره به آغاز تعقیب و گریز میان این افراد و ماموران ادامه داد: مجرمان که همراه با خود سلاح نیز داشتند در جریان تعقیب و گریز شروع به تیراندازی به سمت ماموران کردند که در واکنش به آن ماموران نیز لاستیک موتور سیکلت مجرمان را مورد هدف قرار داده و آنان را متوقف و دستگیر کردند. با دستگیری این افراد و بررسی سوابقشان مشخص شد که یکی از آنان دارای ۲۴ فقره سابقه سرقت، شرارت و...  بوده و فرد دیگر نیز دارای چندین مورد سابقه بود.

رییس پلیس پایتخت به پرونده ای دیگر نیز اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح برخورد ضربتی با سارقان عوامل ضربتی کلانتری ولنجک نیز با رفتار مشکوک فردی که با ماسک در حال زاغ زنی مراجعین یکی از اماکن تجاری بوده و همدستش نیز با موتور سیکلت روشن و پلاک مخدوش در کنارش ایستاده بود، مشکوک شده و برای رسیدگی به موضوع وارد عمل شدند که این افراد نیز به محض مشاهده ماموران پا به فرار گذاشتند.

وی ادامه داد: با اقدام متقابل ماموران پلیس، این افراد نیز دقایقی پس از آغاز تعقیب و گریز متوقف و دستگیر شدند که در جریان آن یک قبضه سلاح کمری از آنان کشف و ضبط شد. همچنین در این عملیات یکی از سارقان که سلاح به همراه داشت از ناحیه پا هدف گلوله پلیس قرار گرفت.

رحیمی با بیان اینکه این سارقان نیز دارای سوابق متعدد سرقت و شرارت بودند، گفت: برای هر چهار سارق دستگیر شده، پرونده ای تشکیل شده و آنان برای ادامه روند رسیدگی به جرم روانه دادسرا شدند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ با تاکید بر اینکه طرح برخورد با جرائم خشن به صورت ویژه در دستور کار ماموران کلانتری ها و گشت های یگان امداد قرار دارد، گفت: پلیس اجازه نخواهد داد که سارقان با آسودگی خاطر مرتکب اعمال مجرمانه شوند و اجرای چنین طرح هایی را ادامه خواهد داد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین