کد خبر: ۲۸۶۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۷
مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به ‌پیش‌بینی آسمانی صاف برای غالب مناطق کشور، از بارش ‌پراکنده در چهار استان کشور و وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در شرق کشور طی ‌پنج روز آینده خبر داد.
ناطقان: صادق ضیاییان ضمن اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی، طی پنج روز آینده در استان‌های گلستان، مازندران و روزهای جمعه و شنبه (۲۶ و ۲۷ شهریور) در استان‌های گیلان و اردبیل به‌ویژه در ساعات بعد از ظهر افزایش ابر گاهی بارش پراکنده رخ می‌دهد، اظهار کرد: طی این مدت در سایر مناطق کشور آسمان صاف و جوی پایدار پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: سرعت وزش باد در برخی ساعات در نوار شرقی کشور افزایش می‌یابد و در شرق خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان در منطقه زابل خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا انتظار می رود.

به گفته ضیاییان، بعد از ظهر جمعه و روز شنبه (۲۶ و ۲۷ شهریور) در غرب سواحل دریای خزر در استان‌های گیلان و غرب مازندران ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد همچنین جمعه (۲۶ شهریور) در استان‌های ایلام و خوزستان سرعت وزش باد افزایش می‌یابد.

مدیرکل ‌پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۵ شهریور) صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۳ و حداکثر دمای ۳۵ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲۶ شهریور) نیز صاف و گاهی همراه با وزش باد با حداقل دمای ۲۲ و حداکثر دمای ۳۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۴ و ۲۵ شهریور) اهواز با بالاترین دمای ۴۴ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و رشت با بیشینه دمای ۲۸ درجه سانتیگراد خنک‌ترین مراکز استان‌های کشور هستند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین