کد خبر: ۲۸۷۴۵۵
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۲
استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: حدود ۲ تا ۴ هفته بعد از کاهش موارد بستری زمان لازم است تا تعداد مرگ‌ومیرها هم کاهش پیدا کنند و هنوز این زمان سپری نشده است.
ناطقان: مسعود یونسیان، استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، در پاسخ به این سوال که چرا با وجود پایان پیک پنجم هنوز هم آمار مرگ‌ومیر کرونایی قابل توجه است؟، گفت: نکته اول اینکه حدود ۲ تا ۴ هفته بعد از کاهش موارد بستری زمان لازم است تا تعداد مرگ‌ومیرها هم کاهش پیدا کنند و هنوز این زمان سپری نشده و نکته دیگر در این خصوص این است که متاسفانه هنگامی که موج پنجم در حال فروکش بود، تعطیلاتی داشتیم که سبب شد، کاهش موارد ابتلا و مرگ‌ومیر به تعویق بیفتد.

 


استاد اپیدمیولوژی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ضمن اشاره به اینکه به امید خدا تعداد مرگ‌ومیرها در رزوهای آینده بسیار کاهش پیدا می‌کند، ادامه داد: کاهش موارد بستری اثر خود را بر کاهش میزان مرگ‌ومیر ناشی این بیماری در روزهای آینده خواهد گذاشت چرا که افرادی که به کووید مبتلا و بستری می‌شوند، چند روز طول می‌کشد تا تعیین سرنوشت شوند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد اتفاق متفاوتی نسبت به موج‌های قبلی رخ نداده باشد، افزود: تنها تفاوت این پیک با پیک‌های قبلی این است که در موج‌های ابتدایی به دلیل پایین بودن آمادگی ما برای مقابله با کرونا بیشتر افراد با درگیری شدید و نزدیک به فوت را بستری می‌شدند و به همین دلیل کاهش و افزایش موارد بستری و مرگ‌ومیر همزمان رخ می‌داد، اما به تدریج که آمادگی کادر بهداشت و درمان برای مقابله با این بیماری افزایش یافت و درمان‌ها بیشتری برای کرونا شناسایی شد، فاصله بین پیک بستری و پیک مرگ‌ومیر افرایش پیدا کرد و این فاصله نشان دهنده آمادگی بالاتر سیستم بهداشت و درمان است.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین