کد خبر: ۲۸۷۴۶۹
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۵
منابع دیپلماتیک مصر از تماس‌های میان مقامات قاهره و کمیساریای اتحادیه اروپا و همچنین چند کشور اروپایی در راستای حل و فصل بحران سد النهضه خبر دادند.
ناطقان: منابع دیپلماتیک مصری به العربی الجدید گفتند که در حال حاضر تماس‌هایی میان قاهره و کمیساریای اتحادیه اروپا و تعدادی از سفارتخانه‌های اروپایی در قاهره به ویژه آلمان، فرانسه و ایتالیا در حال انجام است.

طبق گفته این منابع، هدف از این تماس‌ها اتخاذ مواضع مثبت و قاطع برای پیشبرد مسیر مذاکره درباره مسئله سد رنسانس است.

طبق این گزارش، در مقابل طرف های اروپایی حاضر در این گفت‌وگوها از مصر خواسته‌اند که همکاری بیشتری با آنها در پرونده حقوق بشر داشته باشد و این طرف‌ها از استراتژی ملی حقوق بشر مصر که اخیرا اعلام شد رضایت ندارند.

منابع مذکور در ادامه گزارش دادند که طرف‌های اروپایی اقدام مثبت در پرونده سد النهضه را مشروط به پیشرفت حقوقی و یا سیاسی در مصر نکرده‌اند و بر عدم اتخاذ اقدامات منفی مصر در این پرونده تاکید دارند.
منبع: ایسنا
برچسب ها: مصر ، اروپا ، سدالنهضه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین