کد خبر: ۲۸۷۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۳۵
معاون وزیر کشور:
بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور پنجشنبه‌شب در گفت و گو یی بیان کرد: مصوبه هیات وزیران در تیرماه ۱۳۹۸ مبنی بر صدور مجوز اقامت پنج‌ساله برای خارجی‌ها در ازای سرمایه‌گذاری یا سپرده‌گذاری بلندمدت ۲۵۰ هزار دلاری، موفقیت‌آمیز نبود و مورد استقبال قرار نگرفت. وی افزود: به دلیل بالا بودن رقم سرمایه گذاری، حتی یک مورد تقاضا در این چهارچوب صورت نگرفت.
ناطقان: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای وزارت کشور گفت: مصوبه هیات وزیران در تیرماه ۱۳۹۸ مبنی بر صدور مجوز اقامت پنج‌ساله برای خارجی‌ها در ازای سرمایه‌گذاری یا سپرده‌گذاری بلندمدت ۲۵۰ هزار دلاری، موفقیت‌آمیز نبود و مورد استقبال قرار نگرفت.

معاون وزیر کشور: یک نفر هم متقاضی دریافت اقامت ایران نشد

بابک دین پرست افزود: براساس این مصوبه هر متقاضی خارجی می توانست با سرمایه گذاری یا سپرده گذاری ۲۵۰ هزار دلار در کشور، که به تایید وزارت امور اقتصادی و دارایی و یا سازمان سرمایه گذاری رسیده باشد، مجوز اقامت پنج ساله در ایران دریافت کند.

وی بیان کرد: با وجود اینکه وزارت کشور با کمک دستگاه های ذیربط تمامی فرآیندهای کار و شیوه نامه ها را برای اجرای مصوبه مزبور تدوین و به دستگاه های اجرایی ابلاغ کرده بود اما به دلیل بالا بودن رقم سرمایه گذاری، حتی یک مورد تقاضا در این چهارچوب صورت نگرفت.

وی ادامه داد: از این رو اصلاحات لازم برای کاهش رقم سرمایه گذاری و افزایش میزان سود سپرده گذاری و اشکالات در فرآیند اجرای مصوبه مزبور احصا شد و به زودی نامه آن تهیه و به امضای وزیر کشور می رسد تا به شورای هماهنگی اقتصادی سران قوا ارسال شده و در آنجا تعیین تکلیف شود، در صورتی که این شورا مورد مزبور را تصویب کند، ادامه کار برای اجرا در دولت پیگیری می شود.
منبع: انتخاب
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین