کد خبر: ۲۸۷۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۴:۱۷
مهدی جهانی خواننده، ترانه سرا و آهنگساز، متولد 19 فروردین 1360 در شهر تهران است. او کار موسیقی و خوانندگی را به صورت آکادمیک پیگیری نموده است و یکی از خواننده‌های پرطرفدار در بین جوانان است.
ناطقان: چکیده ای از بیوگرافی مهدی جهانی


مهدی جهانی,بیوگرافی مهدی جهانی خواننده,اولین آلبوم مهدی جهانی


نام: مهدی جهانی

تاریخ تولد: ۱۹ فروردین ۱۳۶۰

محل تولد: تهران

حرفه: خواننده، آهنگساز و ترانه سرا

 
بیوگرافی مهدی جهانی

مهدی جهانی خواننده، آهنگساز و ترانه سرا در تاریخ 19 فروردین 1360 در شهر تهران به دنیا آمد. پدر او شیرازی و مادرش اهل گیلان است.

 

پدر او گزارشگر قدیمی فوتبال بوده و برادرش نیز در رادیو مشغول به کار است. محمد جهانی رادیو ورزش را تاسیس کرد و مدیر این شبکه رادیویی هم می باشد.

 
بازیگری مهدی جهانی

مهدی جهانی در نقشی کوتاه و 15 ثانیه ای در فیلم خوابم میاد رضا عطاران بوده است. این نخستین تجربه وی در حرفه بازیگری است.

 
شروع فعالیت هنری مهدی جهانی

مهدی در کودکی همراه با پدرش به رادیو می رفت و از آن زمان علاقه او به آهنگسازی سبب گردید که به کلاس های گیتار برود. او 11 سال قبل توانست با راهنمایی یکی از دوستانش برنامه های آهنگسازی را یاد بگیرد.



 
اولین آلبوم مهدی جهانی

مهدی جهانی در دوران دانشجویی نیز کار موسیقی انجام می داد و در سال 88 البومی به نام دنیای خواب را منتشر کرد و سه سال پس از آن توانست مجوز بگیرد. البته نخستین آلبوم او کتاب سرنوشت نام داشت که به علت بی برنامه بودن شرکت پخش کننده، به درستی منتشر نشد و طرفداری نداشت.

 
مهدی جهانی و همکاری با علیشمس

مهدی جهانی مدتی را هم با علیشمس همکاری کرد و چندین کلیپ ویدیو و آهنگ مشترک اجرا کردند، علیشمس درسال 2018 به علت نگرفتن مجوز از ایران مهاجرت کرد.

 
ممنوع الکاری مهدی جهانی

مهدی جهانی از هنرمندانی میباشد که ممنوع الکار شده است. او از انجام هر نوع فعالیت هنری به مدت ۶ ماه محروم گردید و انتشار ویدیو کلیپ های بدون مجوز در فضای مجازی و همینطور پخش آن ها از شبکه های ماهواره ای مانند شبکه پی ام سی دلیل محرومیت مهدی جهانی بود.

 
شهرت مهدی جهانی

محبوبیت مهدی جهانی با دو ترک "همنفس" و "خورشیدک زیبا" از آلبوم دنیای خواب او شروع شد و این دو آهنگ از این آلبوم طرفداران زیادی پیدا کرد. استقبال از این دو آهنگ به قدری بود که آهنگ خورشیدک زیبا چند بار در تلویزیون و برنامه های ورزشی پخش شد.

 





ازدواج مهدی جهانی

مهدی جهانی هنوز مجرد است و ازدواج نکرده است.

 
تک آهنگ های مهدی جهانی

از تک آهنگ های مهدی جهانی می توان به عشقت که باشه، کوه درد، عادت کردم، زیباتر از تو، فوق العاده، آروم آروم، چقدر تنهام، قربونت برم الهی، عاشق شدم، کینه ای، دلم مجنونه، دوریت عادت میشه، شدی دیوونه، دوست دارم این هوارو، بخواب دنیا، مدیونم به تو، کجایی، میزنه پر، وجود تو دلیل عاشقیمه چشای تو تموم زندگیمه، آسمون منی، کیمیا، پاییز بی بهار و …. اشاره کرد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین