کد خبر: ۲۸۷۶۶۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۰
وزیر خارجه مصر جزئیات اولین دیدارش با وزیر خارجه سوریه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل را فاش کرد.
ناطقان:  سامح شکری، وزیر خارجه مصر در مصاحبه با شبکه ماهواره‌ای "ON" گفت: من با فیصل مقداد، وزیر خارجه سوریه در حاشیه مجمع عمومی سازمان ملل دیدار کردم تا درباره راه‌های خروج از بحران صحبت کنیم. مردم سوریه و این کشور برای ما عزیز هستند و قتل و کشتار و آوارگی که در طول ۱۰ سال گذشته در معرض آن قرار گرفتند قلب هر عربی را به درد می‌آورد.

موضع گیری وزیر خارجه مصر درباره روابط با قطر - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و  جهان | Mehr News Agency


وی گفت: بعد از اینکه درگیری‌های نظامی به پایان رسید باید ما نقشی را ایفا کنیم تا اقدامات لازم را برای حفظ توانایی‌های مردم سوریه و خروج از بحران و بازگشت سوریه به جایگاه خود به عنوان یک طرف کارآمد در جهان عربی اتخاذ کنیم. آنچه باید به آن توجه کنیم قطعنامه‌های شورای امنیت و تفاهم بین کشورها و طرف‌های فعال و تأثیرگذار است تا دولت سوریه در خدمت منافع مردمش باشد و آوارگان به کشورشان بازگردند. این‌ها مسائلی است که باید از طریق نظر دولت سوریه و طرف‌های فعال از آن اطلاع یابیم.

از سوی دیگر شکری در مصاحبه با شبکه خبری "النیل" اعلام کرد که کشورش دستاورد بزرگی درباره بحران سد النهضه به دست آورده است.

وی گفت که این دستاورد این است که این پرونده برای بار دوم در شورای امنیت مطرح شده است.

شکری گفت: بیانیه شورای امنیت درباره سد النهضه چارچوب مذاکرات میان طرف‌ها با نظارت اتحادیه آفریقا را تقویت کرد. مصر همواره به دنبال رسیدن به توافق الزام آوری است که منافع سودان، مصر و اتیوپی را محقق کند و به بحران پایان بدهد.

وی گفت که موعد مشخصی برای ازسرگیری مذاکرات سد النهضه وجود ندارد.

شکری گفت: اکنون توجه ما به این مساله است که از موضع رئیس کنونی اتحادیه آفریقا اطلاع یابیم. این موضع اساس ازسرگیری مذاکرات خواهد بود. ما اطمینان داریم کنگو که درحال حاضر ریاست اتحادیه آفریقا را برعهده دارد می‌تواند پایه و اساسی را برای ازسرگیری مذاکرات مطرح کند. وزیر خارجه کنگو در سفر به مصر، سودان و اتیوپی پیش نویسی را ارائه کرد که درحال بررسی است.

شکری گفت که در دیدارهایی که در نیویورک داشته تلاش کرده تا مواضع یکجانبه اتیوپی درباره سد النهضه را مطرح کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین