کد خبر: ۲۸۷۶۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۱
کارشناس هواشناسی گفت: وزش باد شدید از ساعاتی پیش در جنوب استان تهران آغاز شده و سرعت آن بین ۳۶ تا۴۰ کیلومتر بر ساعت است.
ناطقان: صادق ضیائیان کارشناس هواشناسی با بیان اینکه روز گذشته هشدار‌هایی را در رابطه با وزش باد شدید و گردوخاک صادر کرده بودیم، گفت: وزش باد شدید از بعد از ظهر امروز آغاز شده و به‌طور تقریبی جنوب استان تهران و سمنان را در بر می‌گیرد.


ادامه وزش باد تا اوایل هفته آینده در گیلان - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و  جهان | Mehr News Agency

او ادامه داد: حداکثر از ساعت ۳ تا ۶ بعد از ظهر، شاهد وزش باد شدید و گرد و خاک هستیم که مناطقی از جمله جنوب استان تهران در شهر ری، پاکدشت و رباط‌کریم را در بر می‌گیرد.

این کارشناس هواشناسی اظهار کرد: سرعت وزش باد، ۳۶ تا ۴۰ کیلومتر بر ساعت است و در جنوب استان تهران، جنوب و غرب را در بر می‌گیرد.

او افزود:  برای شهر سمنان هم هشدار‌هایی در خصوص کاهش کیفیت هوا صادر کرده بودیم که این وضعیت هوایی، برای سالمندان و کودکان ناسالم است.

ضیائیان یادآور شد: به دنبال وزش باد شدید از سمت استان البرز، گرد و غبار به سمت تهران حرکت کرده و اکنون شاخص هوا در منطقه ١٩ تهران به عدد ۴٢٠ رسیده و وضعیت خطرناک است.

او تاکید کرد: هم اکنون وضعیت شاخص هوا در کرج هم در شرایط خطرناک قرار دارد و میدان دید به زیر ۴٠٠ متر رسیده است.

آغاز وزش باد شدید در جنوب استان تهران /کاهش دما در نوار شمالی کشور

این کارشناس هواشناسی ادامه داد: بر اساس پیش بینی‌های هواشناسی، به دنبال وزش باد، گرد و غبار سایر مناطق تهران را هم در بر خواهد گرفت که این وزش باد، تا چند ساعت ادامه خواهد داشت و پس از آن، از تهران خارج خواهد شد.



او بیان کرد: شهروندان تهرانی و کرجی به ویژه گروه‌های حساس، سالمندان، کودکان و مبتلایان به بیماری‌های زمینه‌ای، تا حد امکان از منزل خارج نشوند.

ضیائیان با بیان اینکه هشدار‌هایی را هم برای بارش بارندگی اعلام کرده بودیم، گفت: سواحل دریای خزر، جنوب سیستان‌ و بلوچستان و شرق هرمزگان هم شاهد وزش باد شدید خواهند بود.

او توضیح داد: در نیمه غربی مازندران، خراسان شمالی، جنوب سیستان و بلوچستان و ارتفاعات شمال شرق خراسان رضوی، احتمال جاری شدن روان آب در مسیل‌ها، افزایش سطح آب رودخانه‌ها، آب گرفتگی موقت، وزش تند باد موقت و کاهش دما در نوار شمالی کشور وجود دارد.

آغاز وزش باد شدید در جنوب استان تهران /کاهش دما در نوار شمالی کشور

این کارشناس هواشناسی گفت: توصیه می‌شود در عبور از حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌ها، تقویت سازه‌های موقتی انجام و در چرای دام در مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط شود.

او با بیان اینکه وزش باد، همراه با خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد تا فردا ادامه خواهد داشت، گفت: در غرب ایلام، جنوب و غرب خوزستان، جنوب تهران، سمنان، شمال شرق خراسان رضوی و نوار شرقی خراسان جنوبی، شاهد وزش باد شدید خواهیم بود و احتمال شکستن درختان فرسوده و خسارت به سازه‌های موقت وجود دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین