کد خبر: ۲۸۷۶۹۸
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۶:۲۷
استاندار تهران از برگزاری راهپیمایی جاماندگان اربعین در تهران خبر داد و گفت: فوتی‌های کرونایی در استان تهران روند کاهشی را طی می کند.
ناطقان: انوشیروان محسنی بندپی عصر یکشنبه در شصت و چهارمین جلسه ستاد استانی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه هنوز شرایط استان به لحاظ شیوع بیماری کرونا لغزنده و شکننده است اظهار داشت: مصوبه ستاد این است که هیچ تجمعی چه در مرقد مطهر امام و چه در حرم عبدالعظیم حسنی نخواهیم داشت.

محسنی بندپی افزود: مصوبه ستاد کرونای استان این بود که هیچ‌تبلیغی در خصوص تجمع شهروندان برای مراسم جاماندگان اربعین در هیچ نقطه‌ای از مسیر صورت نگیرد و همچنین مقرر شد تا هیچ نقل و انتقالی برای حضور شهروندان از شهرهای مجاور استان به حرم عبدالعظیم (ع) نداشته باشیم و در عین حال ایستگاه‌های تزریق کارآزمایی بالینی «واکسن فخرا» در مسیر راهپیمایی استقرار داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته روند مراجعین، فوتی‌ها و بستری‌ها در استان نزولی بوده است گفت: روند کاهش به طوری بود که در مراجعین ۱۲.۴ درصد و فوتی‌ها ۱۸.۸ درصد نسبت به هفته گذشته کاهش داشتیم.

استاندار تهران بیان داشت: حدود ۵۰۶ پایگاه تزریق در استان تهران در ۶ میلیون ۶۲۱ دز تزریق در نوبت اول و بالای ۲ میلیون نفر دز واکسن در نوبت دوم را دریافت کردند و با توجه به تعدد مراکز تزریق واکسن و فعالیت مراکز ۱۹ گانه شبانه روزی در استان انتظار داریم تا سهمیه واکسن استان تهران افزایش پیدا کند.

محسنی بندپی گفت: روزانه بین ۲۶۰ هزار واکسن در استان تزریق می‌شود و انتظار البته با ایجاد مراکز متعدد تزریق انتظار داشتیم که روزانه ۵۰۰ هزار تزریق را در داشته باشیم.

استاندار تهران اظهار داشت: به ستاد ملی پیشنهاد شده در سفرهای بین شهری به جای مجوز صادره از سوی فرمانداری‌ها کارت واکسن افراد ملاک عمل قرار گیرد و در عین حال پیشنهاد دادیم برخی خدمات به افراد تنها با ارائه کارت واکسن صورت گیرد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین