کد خبر: ۲۸۷۷۰۳
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۴۰۰ - ۰۲:۱۵
خواب آرام می‌تواند به بهبود شرایط روانی و زندگی هر فرد کمک کند در این گزارش روش‌های را به شما معرفی می‌کنیم که با آن خواب راحتی تجربه کنید.
ناطقان: به نقل از مایند بادی،  مشکلات خواب می‌تواند برای سلامت جسمی و روان هر فرد ویرانگر باشد،  زندگی با بی خوابی و یا سایر مشکلات خواب می تواند اثرات مخربی را بر فعالیت های روز مره بگذارد، تعدادی استراتژی وجود دارد که به شما در داشتن یک خواب آرام  کمک می‌کند.

در این قسمت ۷ روشی که بهبود وضعیت خواب شما کمک می‌کند را معرفی می‌کنیم.

۱-یک ساعت قبل از خواب از نور آبی دوری کنید

به گفته دانشمندان استفاده از وسایلی که نور آبی از خود ساطع می‌کنند، قبل خواب می‌تواند برای بدن شما مزاحم باشد، زیرا تولید ملاتونین که هورمون اصلی خواب است را متوقف می‌کند. منابع نور آبی شامل رایانه، تبلت، تلفن همراه، بازی‌های ویدئویی و تلویزیون است.

۲-استفاده از مکمل‌های موثر بر خواب

اگر برای به خواب رفتن مشکل دارید، انتخاب مکمل منیزیم می‌تواند برای به خواب رفتن شما مفید باشد. پایین آمدن سطح منیزیم در بدن با کاهش تولید ملاتونین ارتباط دارد. ملاتونین هرمون اصلی خواب در بدن است. از اثرات دیگر مکمل منیزیم به بدن می‌توان به ایجاد آرامش در دستگاه عصبی اشاره کرد که باعث بهبود کیفیت خواب و ایجاد خوابی آرام برای شما می‌شود.

۳-مصرف کافئین در طول روز را کنترل کنید

کافئین بیشتر از آن چیزی که فکر میکنید، می‌تواند توانایی ما برای خوابیدن را مختل کند. کافئین می‌تواند با ثر گذاشتن بر محرک‌های عصبی تولیدیک ماده شیمیایی تقویت کننده خواب به نام آدنوزین را متوقف می‌کند. اکثر افراد با توجه به سوخت و ساز بدنیشان هر ۴ تا ۶ ساعت به کافئین نیاز دارند با این حال، بسیاری از آن‌ها کافئین بیشتری را در طول روز مصرف می‌کنند؛ که با عث اختلال در خوابیدن می‌شود؛ بنابراین اگر در خواب راحت مشکل دارید، با کنترل مصرف کافئین می‌توانید در انتهای روز خوابی آرام را تجربه کنید.

۴-تنظیم دمای اتاق

بر اساس مطالعات انجام شده، دمای اتاق بین ۱۶ تا ۲۲ درجه سانتی گراد برای خواب مناسب است. دلیل آن این است که دمای بدن ما در شب کاهش می‌یابد و سیگنالی به مغز می‌رساند که زمان خواب فرا رسیده است. یک اتاق گرم می‌تواند این روند را مختل کند.

۵-در اتاق خواب فکر نکنید

برای یک خواب راحت نیاز است، از سه ساعت قبل از خواب ذهن خود را اتفاقاتی که نیازمند تفکر است دور کنید، زیرا فک کردن سیستم عصب مرکزی را به حالت فعال و آماده باش در می‌آوردو در نتیجه باعث افزایش سطح اکسیژن خون می‌شود و بدن را از شرایط خوابیدن دور می‌کند.

۶-ورزش کنید

بر اساس تحقیقات انجام شده در موسسه خواب NSF دانشمندان به این نتیجه رسیده اند که فعالیت‌های بدنی همانند یوگا و ورزش‌های هوازی می‌تواند به آرامش بدن و در نتیجه سهولت در به خواب رفتن کمک کند.

۷-استفاده از تکنیک آزاد کردن ماهیچه‌ها

در تکنیک آزاد کردن ماهیچه‌ها می‌توان با استفاده از تنفس موزون و عمیق، ماهیچه‌های خود را به حالت آرامش درآورد. ریلکس شده ماهیچه‌ها منجر به ایجاد آرامش بدن و خوابی لذت بخش می‌شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین