کد خبر: ۲۸۷۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۹
صهیونیست‌ها پس از ارتکاب جنایت های بامدادی خود در قدس اشغالی و کرانه باختری اکنون از وقوع یک «انتفاضه موشکی» جدید توسط گروه های مقاومت فلسطین در غزه به شدت هراسان هستند.
ناطقان: رژیم صهیونیستی طی بامداد امروز مرتکب اقدامات جنایتکارانه جدیدی علیه فلسطینیان ساکن کرانه باختری و قدس اشغالی شد. نظامیان این رژیم ضمن یورش به کرانه باختری، فلسطینیان ساکن این منطقه را هدف اصابت گلوله‌های جنگی قرار دادند. به دنبال این یورش وحشیانه ۵ شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند. این اتفاق در شهر جنین رخ داد.

همزمان در قدس اشغالی نیز نظامیان رژیم صهیونیستی در ساعات بامدادی به قدس اشغالی نیز یورش بردند. در این حمله هم ۲ شهروند فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست به شهادت رسیده و شماری دیگر به شدت زخمی شدند. این اقدامات خصمانه و جنایتکارانه صهیونیست‌ها واکنش‌های متعددی را در محافل سیاسی فلسطین به دنبال داشت.

با توجه به تغییر جغرافیای مقاومت و گسترده‌تر شدن ابعاد آن در اراضی اشغالی به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها باید منتظر انتفاضه جدید فلسطینیان باشند
در همین ارتباط، «عبداللطیف القانوع» سخنگوی جنبش حماس اعلام کرد: خون شهدای امروز صبح در «قدس» و «جنین» به مثابه سوختی برای ادامه انقلاب ملت ما ضد اشغالگران صهیونیستی و پا فشاری بر ریشه کن کردن آنها از سرزمینمان است، هرگز انقلاب و اراده ملت ما در برابر ظلم اشغالگران درهم نخواهد شکست. وی افزود که افزایش شمار شهدای امروز، درنتیجه هماهنگی مستمر امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با رژیم اشغالگر صهیونیستی و ثمره دیدارهای مربوط به عادی سازی روابط با وزیران صهیونیست و اعضای کنیست (پارلمان رژیم صهیونیستی) است.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز اعلام کرده است: در جریان عملیات بامداد امروز در جنین شمار زیادی از فلسطینیان نیز بازداشت شدند که درحال حاضر نمی‌توانیم به جزئیات این عملیات بپردازیم! آنچه که واضح به نظر می‌رسد این است که آتش درگیری‌های شدید در کرانه باختری با ارتکاب جنایتی جدید از سوی رژیم صهیونیستی، بار دیگر شعله ور شده است. با توجه به تغییر جغرافیای مقاومت و گسترده‌تر شدن ابعاد آن در اراضی اشغالی، به نظر می‌رسد که صهیونیست‌ها باید منتظر انتفاضه جدید فلسطینیان باشند.

تشدید درگیری‌ها در کرانه باختری/«انتفاضه موشکی» جدیدی در راه است؟

از سوی دیگر، آخرین تحولات اراضی اشغالی حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی از اینکه یک «انتفاضه موشکی» جدید علیه این رژیم به راه بیفتد، به شدت هراسان شده است. در همین ارتباط، رژیم صهیونیستی سامانه‌های موشکی گنبد آهنین را در مرزهای نوارغزه فعال کرده است. این رژیم از ترس پاسخ موشکی مقاومت به کشتار فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی این کار را انجام داده است.

با توجه به هشدارهای پیشین رهبران سیاسی گروه‌های مقاومت فلسطین به رژیم صهیونیستی، شکل‌گیری یک انتفاضه موشکی جدید توسط مقاومت علیه صهیونیست‌ها بعید نیست
در واقع، مقامات سیاسی و فرماندهان نظامی رژیم صهیونیستی تجربه تلخ حملات موشکی گسترده مقاومت به مواضع خود پس از تعرض به ساکنان «شیخ جراح» و قدس اشغالی را پیش روی دارند.

درست به همین دلیل است که گمانه زنی‌ها در رسانه‌های مختلف رژیم صهیونیستی در خصوص رخداد حوادثی مشابه آنچه که پس از تعرضات گسترده به شیخ جراح اتفاق افتاد، قوت گرفته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین پس از تعدی و تعرض به ساکنان شیخ جراح در قدس اشغالی، صدها موشک را به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین شلیک کردند. پیشتر هم رهبران گروه‌های مقاومت در غزه به رژیم صهیونیستی هشدار داده بودند که در صورت تداوم تعرض به فلسطینیان چه در کرانه باختری و چه در قدس اشغالی، دست به اقدامی مشابه خواهند زد. بنابراین، احتمال شکل گیری یک انتفاضه موشکی جدید توسط مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی بعید نیست.

تشدید درگیری‌ها در کرانه باختری/«انتفاضه موشکی» جدیدی در راه است؟

ناگفته پیداست که اقدام جنایتکارانه اخیر رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی با پاسخ گروه‌های مقاومت فلسطین مواجه خواهد شد. با این حال، این رهبران سیاسی و فرماندهان نظامی مقاومت هستند که همچون ادوار گذشته زمان و مکان این پاسخ را مشخص می‌کنند. این معادله‌ای است که توسط رهبران و فرماندهان مقاومت رقم خواهد خورد و طبیعتاً در آن از عنصر غافلگیری غفلت نخواهد شد.

این گروه‌های مقاومت فلسطین هستند که زمان و مکان مناسب برای پاسخگویی به جنایت اخیر صهیونیست‌ها را تعیین می‌کنند
در خصوص جنایت جدیدی که صهیونیست‌ها بامداد امروز علیه فلسطینیان ساکن قدس و کرانه باختری صورت دادند از این مسأله نیز نباید غافل شد که همکاری‌های امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با تل آویو یکی از علل و عوامل مهم جنایت مذکور بوده است.

علیرغم اینکه گروه‌های مقاومت فلسطین بارها و در مناسبت‌های مختلف خواستار قطع این دست همکاری‌ها با رژیم صهیونیستی بوده اند اما تشکیلات خودگردان تاکنون تن به چنین چیزی نداده است.

از همین روی، ملت فلسطین درحال حاضر بر این باور است که همکاری‌های تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی و تنها اکتفا کردن مسئولان این تشکیلات به اتخاذ مواضع شفاهی و فاقد ارزش در برابر مقامات این رژیم، خود یک عامل تشویق کننده برای صهیونیست‌ها جهت تداوم جنایت‌هایشان محسوب می‌شود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین