کد خبر: ۲۹۰۴۷۴
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۸:۰۰
در این مطلب درباره گونه غالب و در حال تکامل دلتا پلاس ویروس کرونا توضیح داده شده است.
ناطقان: به نقل از مدیکال اکسپرس، نوع «دلتا پلاس» چیست؟ این یکی از بستگان گونه دلتاست که ماه گذشته توسط دانشمندان انگلیسی شناسایی شد.

دانشمندان در حال بررسی نوع مرتبط با دلتا معروف به AY.۴.۲ هستند تا ببینند آیا ممکن است راحت‌تر از نسخه‌های قبلی ویروس کرونا گسترش یافته یا کشنده‌تر باشد. در گزارش اخیر، مقامات انگلیسی گفتند این نوع ۶ درصد از کل موارد تجزیه و تحلیل شده کووید-۱۹ در این کشور را تشکیل می‌دهد و در مسیری رو به افزایش است.

این نوع دارای دو جهش در پروتئین سنبله است که به ویروس کرونا کمک می‌کند تا به سلول‌های بدن حمله کند. فرانسوا بالو، مدیر مؤسسه ژنتیک در دانشگاه کالج لندن گفت از زمان شروع همه‌گیری، این تغییرات در نسخه‌های دیگر ویروس نیز دیده شده است، اما خیلی دور از دسترس نبوده است.

ماریا ون کرخوف، مسئول فنی سازمان جهانی بهداشت در مورد کووید-۱۹، در جلسه عمومی این هفته گفت: نوع دلتا به مراتب غالب‌ترین نوع از نظر گردش جهانی است. گونه دلتا غالب بوده و در حال تکامل است.

آژانس بهداشتی سازمان ملل متحد در حال حاضر ۲۰ نوع از نوع دلتا را ردیابی می‌کند. ون کرخوف می‌گوید AY.۴.۲ مورد توجه است، زیرا ما باید به طور مداوم بر نحوه تغییر این ویروس نظارت داشته باشیم.

در آمریکا، نوع دلتا تقریبا همه موارد کووید-۱۹ را تشکیل می‌دهد. به گفته مقامات بهداشتی، نوع جدیدتر «دلتا پلاس» در مواردی مشاهده شده است، اما هنوز نگران کننده نیست.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین