کد خبر: ۲۹۰۴۷۸
تاریخ انتشار: ۰۲ آبان ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۰
امروزه با وجود تنوع زیاد خمیر دندان‌ها انتخاب یک خمیر دندان مناسب بسیار سخت شده است اما برای داشتن‌ دندان‌هایی سالم باید خمیر دندانی مناسب پیدا کرد.
ناطقان: به نقل از المرسال، خمیر دندان شامل یک خمیر یا ژل است که برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده می‌شود و این خمیر به حفظ سلامت دهان و دندان کمک می‌کند و به حذف پلاک و بقایای غذا از دندان و رسوب کمک می‌کند و بوی نامطبوع دهان را از بین می‌برد؛ خمیر همچنین پوسیدگی دندان را از طریق فلوراید کاهش می‌دهد.

معیارهای انتخاب خمیر دندان

معیار‌های مختلفی برای انتخاب خمیر دندان وجود دارد که بر اساس آن‌ها بهترین خمیر دندان انتخاب می‌شود که در ادامه این معیار‌ها را ذکر می‌کنیم.

-حاوی فلورین: فلوراید یک ماده معدنی طبیعی است که مینای دندان را حفظ کرده و با حفره‌ها مبارزه می‌کند.

-گواهی‌های سازمانی: برخی از خمیردندان‌ها دارای گواهینامه‌های استاندارد هستند، به این معنی که آن‌ها با الزامات خود مطابقت دارند، که شامل خمیردندان حاوی فلوراید است، این خمیر دندان‌ها شامل موادی هستند که سلامت دهان و دندان را  بهبود می‌بخشد.

-دستورالعمل داخل محصول را بخوانید:  باید بروشور داخل آن را با دقت بخوانید و بررسی کنید، زیرا بعضی از خمیردندان‌ها برای همه افراد مناسب نیستند، به عنوان مثال باید از عدم وجود شیرین کننده‌ها و مواد تشکیل دهنده آن‌ها اطمینان حاصل کنید از استفاده خمیر دندان‌هایی شامل مواد شیمایی مانند کربنات کلسیم،   سدیم سولفات  هستند اجتناب کنید.

-افراد مبتلا به زخم دهان نیز باید از خمیردندان حاوی SLS اجتناب کنند، زیرا برخی مطالعات نشان می‌دهد که ممکن است خطر ابتلا به زخم دهان را افزایش دهد.

-انتخاب باید بر اساس مشکلات دهان و دندان نیز انجام شود: افراد مبتلا به مشکلات دهانی باید خمیردندان متناسب با نیاز خود انتخاب کنند و به عنوان مثال، برخی ممکن است به خمیردندان غیر حساسیتی نیاز داشته باشند، که حاوی ترکیبات خاصی مانند نیترات پتاسیم است.

-ضرورت سفید کنندگی خمیردندان: برخی از افراد نیز که برای لبخند زیبا به دندان‌های سفید نیاز دارند، می‌توانند از خمیر دندان حاوی سفید کننده استفاده کنند.

-آزمایش میزان فرسایش مینا: این آزمایش برای تعیین فرسایش سطح مینا دندان انجام می‌شود، با بررسی اطلاعات خمیر دندان می‌توانید از درصد این فرسایش مطلع شوید.

-جرم دندان: جرم ناشی از پلاک باعث بیماری لثه می‌شود، بنابراین باید به پزشک مراجعه کنید تا خمیردندان کنترل کننده  حاوی برخی مواد شیمیایی مانند پیروفسفات و سیترات روی که از ایجاد پلاک جلوگیری می‌کند، تجویز کند.

-خمیردندان‌های طبیعی: خمیردندان‌های طبیعی حاوی فلوراید نیستند و از برخی مواد طبیعی مانند بی کربنات سدیم استفاده می‌کنند، بنابراین توصیه می‌شود مواد طبیعی موجود در خمیردندان را به ویژه برای افرادی که استفاده از فلوراید و سایر مواد شیمیایی حساسیت دارند بررسی کنید.

-از خمیردندان‌های شیرین اجتناب کنید: شکر باعث پوسیدگی دندان می‌شود، بنابراین استفاده از خمیردندان‌های حاوی قند مناسب نیست، به ویژه اینکه خمیر دندان‌های کودکان حاوی مقدار زیادی قند است.

-تشخیص وضعیت دهان و دندان: قبل از خرید خمیر دندان، وضعیت دهان باید تشخیص داده شود، آیا دندان‌ها حساس هستند یا خیر و آیا التهابی در لثه وجود دارد یا شاید پوسیدگی دندان نیز وجود دارد.  

دندان

 

انواع خمیر دندان

رایج‌ترین و پرکاربردترین خمیردندان، خمیردندان‌های ضد حفره حاوی فلورین است که از لایه مینای دندان در برابر فرسایش اسید‌های موجود در دهان محافظت می‌کند. همچنین یک خمیر وجود دارد که با پلاک و التهاب لثه مبارزه می‌کند و حاوی مواد ضد باکتری است که از تشکیل باکتری جلوگیری می‌کند. در تشکیل پلاک.

برجسته‌ترین خمیر دندان ها عبارتند از:

-سفید کننده خمیردندان‌هایی که از ایجاد لکه جلوگیری کرده و بقایای تنباکو را از بین می‌برد

-خمیردندان‌های ضد حساسیت، مانند خمیردندان محبوب سنسودین

-خمیردندان‌های کودک دارای طعم دوستدار کودک، رنگ‌های روشن و غلظت کمتر فلوراید هستند.

-خمیر دندان پزشکی، از آنجا که خمیر دندان طبی از مواد طبیعی و گیاهان دارویی ساخته شده است و فاقد هرگونه مواد شیمیایی و شیمیایی است. از جمله گیاهان دارویی که در ترکیب خمیردندان پزشکی موجود است می‌توان به میخک، آلوئه ورا و خلال دندان و خمیر طبی اشاره کرد. همچنین در درمان پوسیدگی و عفونت‌های لثه استفاده می‌شود.

-ترمیم مینای دندان: روند ترمیم مینای دندان به تنهایی انجام می‌شود، اما پوسیدگی می‌تواند این روند را کند کند و خمیر دندان حاوی مواد معدنی است که تصور می‌شود به ترمیم آسیب کمک می‌کند.

مراقبت دندانی

 

مواد تشکیل دهنده فعال در خمیر دندان

اکثر انواع خمیردندان حاوی مواد فعال یکسانی هستند که در زیر نشان داده شده است:

مواد پرداخت کننده: واضح است که عملکرد آن‌ها حذف لایه باکتریایی از روی دندان است و این مواد شامل کلسیم، کربن و سیلیکون است.

شیرین کننده‌های مصنوعی: مانند ساخارین، نعناع، دارچین و سایر غذا‌هایی که وارد دندان می‌شوند به آن‌ها طعم می‌دهد.

گلیسیرین و سایر مواد نگهدارنده رطوبت: این‌ها از خشک شدن خمیر دندان در داخل پوشش جلوگیری می‌کند.

مواد تشکیل دهنده فوم: سولفات سدیم (SLS) دقیقاً همان ماده موجود در شامپو است که هنگام مسواک زدن کف در دهان شما ایجاد می‌کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین