کد خبر: ۲۹۰۶۵۳
تاریخ انتشار: ۰۳ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۹
گزارش ها حاکی از بازداشت شماری از اعضای کابینه سودان از جمله نخست وزیر از سوی نظامیان ناشناس است.
ناطقان: شبکه تلویزیونی الحدث به نقل از منابع آگاه از بازداشت ۴ تن از وزرای کابینه نخست وزیری سودان به دست گروهی از نظامیان که هویت آنها معلوم نیست خبر داد.

همچنین آنگونه که بی بی سی نوشته است؛ برخی گمانه زنی‌ها حاکی از آن است که عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان نیز تحت حبس خانگی قرار دارد.

یکی از نمایندگان شورای حکومتی نیز تحت بازداشت است. گفته می شود علاوه بر ۴ وزیر کابینه، مشاور رسانه ای نخست وزیر سودان نیز بازداشت شده است.

برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که سرویس اینترنت نیز در خارطوم پایتخت سودان مختل شده است.

جوزف بورل: انتقال قدرت در سودان به مسیر صحیح بازگردد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز با ابراز نگرانی شدید از گزارش‌ها مبنی بر کودتا در سودان، خواستار بازگشت فرایند انتقال قدرت به مسیر صحیح شد.

واکنش اتحادیه عرب

اتحادیه عرب نسبت به حودث امروز سودان ابراز نگرانی کرد و خواستار پایبندی به مرحله انتقالی شد.

ابراز نگرانی واشنگتن

به گزارش آسوشیتدپرس، نماینده ویژه آمریکا در امور سودان اعلام کرد که واشنگتن از گزارش ها درباره تسلط نظامی بر دولت سودان «عمیقاً نگران» است.

انتقال نخست وزیر به مکانی نامعلوم

گفته می شود افراد ناشناس، عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان را که ساعاتی پیش در حبس خانگی قرار داده شده بود، به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

ناآرامی در خاطوم

تصاویر منتشر شده در فضای مجازی نا آرامی ها در خیابان های سودان را نشان می دهد. مردم معترض در اعتراض به دستگیری مقامات، جاده های خرطوم پایتخت این کشور را مسدود کردند. در شهرهای دیگر همچون ام درمان نیز نیروهای امنیتی برای متفرق کردن معترضین به استفاده از خشونت روی آورده اند.

حمدوک بیانیه صادر می کند

گفته می شود عبدالله حمدوک نخست وزیر سودان که در بازداشت خانگی قرار دارد به زودی بیانیه ای درخصوص تحولات کنونی سودان صادر خواهد کرد.

دعوت به اعتراضات

 اتحادیه اصناف سودان از مردم سودان و نیروهای انقلابی خواست به خیابان بریزند و با هرگونه کودتای نظامی مقابله کنند.

تعطیلی فرودگاه خارطوم

شبکه العربیه اعلام کرد که فرودگاه خارطوم بسته شده و پروازهای بین المللی به حال تعلیق درآمده اند.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین