کد خبر: ۲۹۴۹۶۵
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۰۶:۰۸
سکوت بانک مرکزی در قبال قانون شکنی یک بانک خصوصی
بنا بر آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار سقف سود مجاز برای سپرده‌های بلندمدت با سررسید یکساله ۱۶درصد است و هر گونه پرداخت سود بیش از سقف اعلام شده "تخلف" محسوب شده و بانک مرکزی موظف به برخورد خواهد بود. 
ناطقان: افزایش حجم نقدینگی و تورم درد لاعلاج اقتصاد ایران در دهه های اخیر است که مدیران اقتصادی دولت‌های مختلف هرکدام به نوعی کنترل آن را در دستور کار قرار داده‌اند و البته ثمره این سیاستها هم چیزی نبوده است جز اوضاع نابسامانی که امروز شاهدش هستیم

سودهای نجومی سپرده‌های بانکی و خلق پول توسط بانکها علی الظاهر منافعی را برای سپرده گذاران ایجاد میکند، اما نهایتا با تورم افسارگسیخته‌ای که ایجاد خواهد شد کل ملت، حتی همان طبقه سپرده‌گذار هم متضرر می‌شوند و به نوعی یک جیب‌بری بانکی محسوب خواهد شد. 

بنا بر آخرین مصوبه شورای پول و اعتبار سقف سود مجاز برای سپرده‌های بلندمدت با سررسید یکساله ۱۶درصد است و هر گونه پرداخت سود بیش از سقف اعلام شده "تخلف" محسوب شده و بانک مرکزی موظف به برخورد خواهد بود. 

به گزارش خبرنگار "ناطقان" بانک آینده که سال قبل و ابتدای سال جاری به طور غیرقانونی اقدام به پرداخت سود ۲۰درصد بشرط یک ماه عدم برداشت می‌نمود، از هفته گذشته مجددا چشمش را به روی مصوبات شورای پول و اعتبار بست و با دهن کجی به بانک مرکزی بعنوان نهاد ناظر، افتتاح سپرده‌های ۲۰درصدی را آغاز کرده است. 

در این بین سکوت و انفعال بانک مرکزی در قبال تخلفات این بانک خصوصی بر ابهامات افزوده است و مشخص نیست علت عدم برخورد با چنین رویه‌های مخرّب اقتصادی چیست؟ و در شرایط فعلی که مجموعه‌های تولیدی با چالش‌های بزرگ تحریمی مواجه هستند، این سوال وجود دارد که مدیران بانک آینده با پول سپرده‌گذران مشغول چه بیزینیس پولسازی هستند که منافع آن بیش از ۲۰درصد است و امکان پرداخت چنین سودی را به مشتریان دارند؟ 

حال ضروری است نهادهای نظارتی نسبت به بررسی فعالیت های اقتصادی و جهت گیری تسهیلات این بانک شفاف سازی نموده و مدیران بانک آینده نیز اعلام نمایند چنگ زدن به ریسمان های غیرقانونی برای جذب منابع با چه هدفی صورت می‌گیرد؟ و آیا ارتباطی بین مجمع آتی این بانک و تعیین تکلیف مدیران فعلی بانک آینده وجود دارد؟
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین