کد خبر: ۲۹۵۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۳ آذر ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
افزایش یکباره ۶۴۷ تومانی در نرخ ارز صرافی ملی!
درحالی که به گفته مقامات رسمی دولت صادرات نفتی و غیرنفتی ایران رو به افزایش و ورود ارز به کشور در مسیر مثبتی قرار دارد، اقدام بانک مرکزی در افزایش یکباره ۶۴۷ تومانی نرخ دلار در صرافی ملی چه پالسی به بازار آزاد خواهد داد؟ و مهمتر اینکه چنین رویکردی چه تاثیری در چانه زنی تیم ایران در مذاکرات هفته آینده خواهد داشت؟
ناطقان: در شرایطی که مذاکرات وین در جریان است و با تحویل بسته پیشنهادی ایران قرار است دور آینده گفتگوها در هفته آتی با حضور طرفین مورد بررسی قرار گیرد، بازار ارز امروز با نوساناتی نسبتا شدید همراه بود که لازم است در کنار ابعاد اقتصادی به جنبه های سیاسی آن توجه داشت.

علی باقری سرتیم مذاکراه کننده ایران در آخرین موضع گیری بعد از پایان مذاکرات وین گفت: ما تصریح کردیم که ایران آمادگی دارد گفتگوها را در همین زمان ادامه دهد اما چون آنها درخواست کردند موافقت کردیم تا طرفین مذاکره با پایتخت‌هایشان مشورت کرده و برای هفته ای که در پیش داریم برگردیم و آنها نیز پاسخ هایشان را در قبال پیشنهادات مستدل ایران آماده کنند.

به گزارش ناطقان؛ عجیب ترین نکته ای که در تحولات امروز بازار ارز باعث تعجب بود، جهت گیری دولت در اعلام نرخ دلار صرافی ملی است که نسبت به نرخ ۲۷۳۲۹ تومانی در پنج‌شنبه هفته گذشته، امروز قیمت دلار آمریکا را ۲۷۹۷۶ تومان اعلام کرد که نسبت به دو روز قبل دارای جهش ۶۴۷تومانی است.



حال این سوال مطرح است درحالی که به گفته مقامات رسمی دولت صادرات نفتی و غیرنفتی ایران رو به افزایش و ورود ارز به کشور در مسیر مثبتی قرار دارد، اقدام بانک مرکزی در افزایش یکباره ۶۴۷ تومانی نرخ دلار در صرافی ملی چه پالسی به بازار آزاد خواهد داد؟ و مهمتر اینکه چنین رویکردی چه تاثیری در چانه زنی تیم ایران در مذاکرات هفته آینده خواهد داشت؟

از این رو ضروری است تیم اقتصادی دولت نسبت به ابعاد سیاسی تصمیماتشان توجه بیشتری داشته باشند تا در آستانه مذاکرات حساس برجامی خودشان با رفتاهای نسنجیده به جو روانی افزایش نرخ ارز در بازار دامن نزنند و به طرف غربی این پالس غلط را ندهند که نتیجه مذاکرات می تواند تاثیرات وسیع یا پرهزینه‌ای به کشور بزرگ و پرظرفیت ایران تحمیل نماید.
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین