کد خبر: ۲۹۵۱۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۸
ثبت نام و انتخاب رشته برای مرحله پذیرش دانشجو براساس سوابق تحصیلی در نوبت بهمن ماه سال ۱۴۰۰ دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی از امروز ۱۴ آذرماه آغاز می شود.
ناطقان:  براساس مصوبات بیست و هفتمین جلسه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در تاریخ ۲۵ آبان ۱۴۰۰ مقرر شد برای ظرفیت‌های خالی مانده رشته‌محل‌هایی که در مرحله پذیرش با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۰ تکمیل نشده، پذیرش براساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) برای نوبت بهمن ماه صورت گیرد.

آغاز تکمیل ظرفیت رشته‌های بدون آزمون سال ۱۴۰۰ از امروز


متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در این مرحله می‌توانند از امروز یکشنبه ۱۴ آذر تا روز شنبه ۲۰ شنبه ۱۴۰۰ نسبت به انتخاب کدرشته های مورد علاقه اقدام کنند.

دفترچه راهنمای ثبت نام و انتخاب رشته پذیرش دانشجو با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۰ همزمان با شروع ثبت نام از امروز یکشنبه ۱۴ آذر ۱۴۰۰ از طریق سایت سازمان سنجش قابل دسترس خواهد بود.

اخذ دیپلم نظام آموزشی جدید (۳-۳-۶) حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ یا دارا بودن مدرک پیش‌دانشگاهی و یا اخذ مدرک پیش‌دانشگاهی حداکثر تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۴۰۰ و یا دارا بودن دیپلم نظام قدیم و یا مدرک کاردانی (فوق دیپلم) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و یا کاردانی پیوسته آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای برای متقاضیان الزامی بود.

دارندگان دیپلم فنی و حرفه‌ای و کاردانش نظام قدیم هنرستان که فاقد مدرک پیش دانشگاهی و یا مدرک کاردانی بودند امکان ثبت نام در این کدرشته‌ها را نداشتند.

به گزارش مهر، پذیرش در رشته‌های بدون آزمون سال ۱۴۰۰ پیش از این در فرصت زمانی شهریورماه ۱۴۰۰ همزمان با انتخاب رشته کنکور سراسری انجام شده بود و بر اساس انتخاب رشته داوطلبان تعداد ۱۱۱ هزار و ۸۷۵ نفر متقاضی تحصیل در رشته‌های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی با معدل کتبی یا کل دیپلم در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شده بودند.

این در حالی بود که میزان ظرفیت پذیرش با سوابق تحصیلی در سال ۱۴۰۰ تعداد ۳۲۹ هزار و ۵۰ نفر اعلام شده بود.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین