کد خبر: ۳۰۰۳۵۱
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۰
محققان در حال تلاش برای افزایش عملکرد فیزیکی و شناختی افراد از طریق اکسیژن درمانی هستند.
ناطقان: دکتر قریشی، متخصص پزشکی خانواده کلینیک Aviv برنامه‌ای را برای افزایش عملکرد فیزیکی و شناختی افراد از طریق اکسیژن درمانی هایپرباریک طراحی کرده است. این برنامه بر جوان سازی توانایی‌های خود بدن، افزایش استقامت، کاهش التهاب ناشی از درد، درمان سکته مغزی و مشکلات آلزایمر، میگرن و... تمرکز دارد.

قریشی گفت: اکسیژن درمانی هیپرباریک که با نام علمی HBOT شناخته می‌شود، مکانیسم خودتجدیدی بدن است که در آن تنفس اکسیژن خالص در ایجاد یک محیط حمایتی به تولید سلول‌های بنیادی و رگ‌های خونی جدید کمک می‌کند که به مرور زمان با افزایش سن تحلیل رفته یا از بین رفته اند.

این درمان متکی بر تنفس ۱۰۰ درصدی بیمار در اتاق‌های فشار بالا تخصصی و مدرن است و قبل و بعد از آن تحت تصویربرداری رزونانس مغناطیسی قرار می‌گیرد که نشان می‌دهد چگونه مغز جریان خون بیشتری به دست می‌آورد.

قریشی گفت: این برنامه درمانی بر ارائه جلسات درمانی در دو حوزه اصلی فواید شناختی و جسمی تمرکز دارد.

دکتر قریشی با بیان اینکه این برنامه پزشکی به بهبود عملکرد‌های شناختی و جسمی افرادی که دچار سکته مغزی، آسیب مغزی ضربه‌ای، میگرن، آسیب‌های ورزشی و بیماری لایم شده‌اند، کمک می‌کند؛ گفت: هیچ معیار سنی برای عضویت در برنامه درمانی برای این افراد وجود ندارد.

سلامت روحی و جسمی

طول مدت برنامه درمانی از فردی به فرد دیگر و با توجه به وضعیت سلامتی و داده‌های فراوان متفاوت است؛ اما به طور کلی، اکسیژن درمانی هایپرباریک علاوه بر بهبود روحی و روانی، در درمان بسیاری از بیماری‌های پاتولوژیک نیز موفقیت چشمگیری داشته است.

آسیب پذیری‌ها را فعال می‌کند

دکتر قریشی به طراحی دستگاه‌های پیشرفته برای شناسایی نقاط ضعف چه در مهارت‌های حرکتی و چه در هماهنگی اشاره کرد و گفت: نقش پزشکی در فعال سازی این نقاط برای رسیدن به سطوح بهتر از طریق فشار دادن خون به ناحیه مورد نظر برای بهبود و درمان بافت مغز است تا به نتایج مطلوب برسیم.

بیمارانی که تحت درمان قرار گرفتند، زندگی خود را از نظر عملکرد ذهنی و جسمی تغییر دادند؛ زیرا آن‌ها هوشیارتر و فعال‌تر شدند. بالاتر از همه همچنین متوجه تفاوت قابل توجهی در مهارت‌های حرفه‌ای خود مانند تمرکز، سهولت تصمیم‌گیری و حافظه می‌شوند و تحقیقات اثربخشی درمان پیری را از طریق استفاده از اکسیژن درمانی هایپرباریک ثابت کرده است.
برچسب ها: درمان ، الزایمر ، میگرن
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین