کد خبر: ۳۰۰۵۷۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۷
یک مسافرخانه در میدان راه‌آهن دچار آتش‌سوزی گسترده شده است.
ناطقان:  دقایقی قبل یک مسافرخانه در حوالی میدان راه‌آهن دچار آتش‌سوزی گسترده شده و تعدادی زیادی از مسافران در آن محبوس شده‌اند.

ساعت ۸:۵۵ صبح امروز یک مورد آتش‌سوزی در یک ساختمان اقامتی ـ تجمعی، در خیابان شوش غربی، نزدیک میدان راه‌آهن به سامانه ۱۲۵ آتش‌نشانی تهران اعلام شد که به سرعت آتش‌نشانان پنج ایستگاه آتش‌نشانی به همراه چندین دستگاه نردبان هیدرولیکی، خودرو حامل تجهیزات تنفسی و تانکر آب به محل حادثه اعزام شدند.

محل حادثه یک مسافرخانه (یک طبقه همفک و دو طبقه روی همکف)، بود که به گفته مالکان ۵۰ تا ۶۰ اتاق داشت؛ در طبقه بالایی آن حدود ۱۰ تا ۱۵ اتاق شعله‌ور شده و آتش به سقف‌های شیروانی بالایی نیز سرایت کرده بود.

آتش از پنجره‌ها به بیرون می‌زد و حدود ۳۰ نفر در مسافرخانه حضور داشتند. بر اثر شدت دود و آتش، دیواره‌ها، راه‌پله‌ها و سقف‌ها تخریب شده، اما آتش‌نشانان عملیات را آغاز کرده و موفق شدند آتش را تحت کنترل خود درآورند.

بیش از ۲۰ نفر توسط آتش‌نشانان با استفاده از نردبان هیدرولیکی و از طریق راه‌پله‌ها به سلامت به خارج از ساختمان انتقال یافتند.

به گفته سید جلال ملکی؛ سخنگوی آتش‌نشانی تهران، این حادثه تاکنون یک فوتی (مردی حدوداً ۵۰ ساله) داشته، یک نفر با سوختگی شدید از دل شعله‌های آتش خارج و سه تا چهار نفر نیز دچار دودگرفتگی شده‌اند.

آتش تقریباً خاموش شده و نیرو‌ها مشغول لکه‌گیری و ایمن‌سازی محل حادثه هستند.

در همین حال، سخنگوی سازمان اورژانس کشور اعلام کرد، پیرو وقوع حریق در یک مسافر خانه در ساعت ۹ صبح امروز، تکنسین های اورژانس بلافاصله به محل حادثه‌ واقع در میدان راه آهن، رو به روی بیمارستان بهارلو اعزام شدند.

وی‌ گفت: در این حادثه یک نفر جان‌خود را از دست داد و دو تن دچار مصدومیت شدند. از میان دو مصدوم حال یک‌نفر مساعد نیست که به بیمارستان منتقل شده است.

خالدی افزود: دو دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و یک دستگاه موتورلانس تا پایان حادثه در محل مستقر هستند.

منبع: تابناک
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین