کد خبر: ۳۰۰۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۰
رئیس پلیس راهور :
سردار سید کمال هادیانفر صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه بیش از ۹۴ درصد حمل و نقل کشور به صورت زمینی است، اظهار کرد: شاید یک‌سوم وسایل نقلیه در کشور فرسوده است و نزدیک ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها نیز فرسوده هستند. روند اسقاط نیز بسیار نامطلوب است امروز به جای از رده خارج شدن موتور و خودرو، بیشتر حواله باطل می‌شود و بیشتر روند اسقاط وسایل نقلیه صوری است.
ناطقان: سردار سید کمال هادیانفر صبح امروز در نشست خبری با بیان اینکه بیش از ۹۴ درصد حمل و نقل کشور به صورت زمینی است، اظهار کرد: ما بر اساس قانون چند ماموریت از جمله مدیریت بر ترافیک را در یک‌هزار و ۱۴۷ شهر کشور برعهده داریم.

رئیس پلیس راهور با اشاره به وجود ۳۸ میلیون وسیله نقلیه و ۴۴ میلیون دارنده گواهینامه در کشور، افزود: تقریباً ۳۴ درصد از سوانح رانندگی در جاده‌ها روی می‌دهد، اما ۷۳ درصد جان‌باختگان تصادفات در کل کشور، در سوانح رانندگی جاده‌ای جان خود را از دست می‌دهند.

وی بیان کرد: بیش از ۴ هزار و ۶۰۰ دوربین جاده‌ای و ۵ هزار و ۳۰۰ دوربین شهری داریم، اما توسعه دوربین‌ها ضرورت دارد.

این مقام انتظامی با اشاره به نقش مستقیم و غیرمستقیم ۳۳ دستگاه در کاهش تصادفات، ادامه داد: ۳۳ درصد وزارت راه، ۱۹ درصد پلیس، ۱۵ درصد وزارت صمت، ۱۲ درصد صداوسیما، ۱۱ درصد وزارت بهداشت ۱۰ درصد وزارت کشور در حوزه شهرداری‌ها در این رابطه مسئولیت دارند.

هادیانفر متذکر شد: در ۹ ماه امسال از نظر جان‌باختگان تصادفات خیلی روند مطلوبی نداریم که زنگ خطری برای ما است و در صورت عدم کنترل روند دچار مشکل می‌شویم.

رئیس پلیس راهور عنوان کرد: شاید یک‌سوم وسایل نقلیه در کشور فرسوده است و نزدیک ۸۰ درصد موتورسیکلت‌ها نیز فرسوده هستند.

وی خاطرنشان کرد: روند اسقاط نیز بسیار نامطلوب است امروز به جای از رده خارج شدن موتور و خودرو، بیشتر حواله باطل می‌شود و بیشتر روند اسقاط وسایل نقلیه صوری است.

این مقام انتظامی با اشاره به میزان تردد وسایل نقلیه در کشور، یادآور شد: در مجموع در تردد وسایل نقلیه سبک در سال جاری، نسبت به سال گذشته ۱۲ درصد افزایش داریم.

هادیانفر تصریح کرد: یکی از مشکلات جدی ما عدم رعایت فاصله طولی است که در تصادفات زنجیر‌ه‌ای عدم رعایت این موضوع بیشتر نقش خود را نشان می‌دهد.

رئیس پلیس راهور افزود: در ۹ ماه امسال، ۱۱ هزار و ۷۷۴ نفر در تصادفات جان باختند که امسال این رقم به ۱۳ هزار و ۱۵۴ نفر افزایش یافته است؛ این روند، خوب نیست البته نسبت به سال ۹۸ بدون کرونا، چهار درصد کاهش جان‌باختگان تصادفات داریم همچنین سال ۹۹ متوسط ۳۳ درصد کاهش تردد داشتیم، اما امسال میزان تردد ۱۲ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی درباره عمده‌ترین علل تصادفات نیز عنوان کرد: بیش از ۳۸ درصد تصادفات به دلیل عدم توجه به جلو روی می‌دهد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین