کد خبر: ۳۰۰۷۴۸
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۲
موسسه بلایای طبیعی موزامبیک اعلام کرد: طوفان استوایی که روز دوشنبه به این کشور رسید، دو کشته و ۶۶ زخمی و مصدوم بر جای گذاشت.
ناطقان: موسسه ملی مدیریت بلایای طبیعی موزامبیک با استناد به اطلاعات اولیه اعلام کرد: طوفان گرمسیری "​​آنا" به ۵۴۶ خانه خسارت وارد کرده و موجب تخریب کامل ۱۱۵ خانه دیگر شده است.

طی سال‌های اخیر طوفان‌های شدیدی در موزامبیک رخ داده که به تخریب زیرساخت‌ها منجر شده و تعداد زیادی از مردم را آواره کرده است.

کارشناسان معتقدند که با گرم شدن آب ها به دلیل تغییرات آب و هوایی، طوفان های سهمگین تری رخ می دهند و افزایش سطح دریاها، مناطق کم ارتفاع ساحلی را آسیب پذیر کرده است.

به نقل از خبرگزاری رویترز، در سال ۲۰۱۹ وقوع طوفان" آیدای" و سیل مرگبار پس از آن به مرگ بیش از ۱۰۰۰ نفر در سراسر موزامبیک، مالاوی و زیمبابوه منجر شد.
منبع: ایسنا
برچسب ها: طوفان ، موامبیک ، مصدوم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین