کد خبر: ۳۰۰۸۶۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۷:۰۴
مدیر دیسپچینگ شرکت گاز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۷۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شده و با عبور از موج سرما در کشور و کاهش مصرف گاز در بخش خانگی، گازرسانی به نیروگاه‌ها نسبت به روز گذشته ۲۸ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.
ناطقان: به نقل از روابط عمومی وزارت نفت، محمدرضا جولایی مدیر دیسپچینگ شرکت ملی گاز ایران با اشاره به میزان مصرف گاز در کشور گفت: مصرف گاز طبیعی در ۲۴ ساعت گذشته در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده ۶۱۲ میلیون مترمکعب، صنایع عمده ۸۰ میلیون مترمکعب و نیروگاه‌ها نیز ۸۳ میلیون مترمکعب بوده است.

جولایی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۷۵ میلیون مترمکعب گاز طبیعی در کشور مصرف شده و با عبور از موج سرما در کشور و کاهش مصرف گاز در بخش خانگی، گازرسانی به نیروگاه‌ها نسبت به روز گذشته ۲۸ میلیون مترمکعب افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه مقدار گاز مصرفی بخش خانگی نسبت به زمان مشابه پارسال بیش از ۶ درصد کاهش یافته است، اظهار کرد: البته این کاهش مصرف پایدار نیست و گاز تخصیص‌داده‌شده به نیروگاه‌ها نسبت به زمان مشابه پارسال کاهش ۱۴ درصدی و گازرسانی به صنایع عمده کاهش ۱۲ درصدی داشته است.

طبق اعلام جواد اوجی، وزیر نفت مصرف گاز طبیعی در دوم بهمن‌ماه رکوردی تازه ثبت کرد و به ۶۹۲ میلیون مترمکعب گاز در بخش‌های خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده رسید که با تلاش کارکنان صنعت نفت شبکه گاز پایدار است، اما استمرار این شرایط مستلزم همکاری هموطنان و مدیریت مصرف است.



منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین