کد خبر: ۳۰۰۸۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۹
نخست‌وزیر انگلیس با اعلام تصمیم لندن به اعزام نظامی در مرز روسیه، بار دیگر مسکو را به بهانه حمایت از اوکراین تهدید به حمله نظامی کرد.
ناطقان:در ادامه تلاش‌های غرب به ویژه انگلیس و آمریکا برای جوسازی علیه روسیه، «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس امروز (چهارشنبه) بار دیگر مسکو را تهدید کرده لندن در صورتی که حمله‌ای علیه اوکراین اتفاق بیفتد در برنامه‌های ائتلاف ناتو برای حمایت از اوکراین مشارکت خواهد کرد.

وبگاه انگلیسی «جو» گزارش کرد که جانسون تصریح کرد در صورتیکه روسیه تصمیم به حمله به اوکراین بگیرد، لندن در هرگونه طرحی از سوی ناتو برای استقرار نظامیان مشارکت خواهد نمود.

وی در این خصوص گفت: «ارتش بریتانیا رهبری گروه رزمی ناتو در استونی را برعهده دارد و اگر روسیه به اوکراین حمله کند، ما در هر طرحی از سوی ناتو برای استقرار نیرو جهت محافظت از متحدان خود در اروپا مشارکت خواهیم کرد.»

این تهدیدات اخیر کشورهای غربی موضوع جدیدی نیست به طوریکه پیش از این ایالات متحده نیز اعلام کرده بود در حال بررسی اعزام هشت هزار و ۵۰۰ نظامی به شرق اروپا تا به عنوان یک عامل بازدارنده در برابر حمله احتمالی روسیه به اوکراین عمل کند اما با این حال هم بریتانیا و هم آمریکا استقرار نیروهای ناتو را رد کرده‌اند.

روزنامه انگلیسی «دیلی‌تلگراف» نیز گزارش کرد که احتمال می‌رود، انگلیس علاوه بر نیروی نظامی، یگان‌های زرهی، پیاده‌ نظام، توپخانه، مهندسی، پزشکی و اطلاعاتی را در اوکراین مستقر کند.

نخست وزیر انگلیس در جمع نمایندگان پارلمان انگلیس گفت: «آنچه در حال حاضر همه ما در مورد آن بحث می‌کنیم این است که چه اقدامی‌ می‌توان برای تقویت جناح شرقی/جنوب شرقی ناتو انجام داد».

وی در ادامه به «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه هشدار داد که در صورت انتخاب مسیر «تراژیک و بیهوده خونریزی و ویرانی، با محکومیت تاریخ روبرو خواهد شد».

نخست‌وزیر انگلیس همچنین طی سخنانی در مجلس عوام انگلیس گفت که اگر نظامیان روسیه از مرز با اوکراین عبور کنند، انگلیس و متحدانش، روسیه را با «تحریم‌های اقتصادی سنگین» تحریم خواهند کرد.

بوریس جانسون در حالیکه درخواست‌های روسیه برای ممنوعیت پیوستن اوکراین به ناتو را رد کرد، گفت: «اوکراینی‌ها از تمام حقوق اخلاقی و قانونی برای دفاع از کشورشان برخوردارند و من معتقدم مقاومت آنها سرسختانه خواهد بود».

جانسون با تهدید روسیه به حمله نظامی ادامه داد: «اگر روسیه این مسیر را دنبال کند، بسیاری از پسران مادران روسی به خانه بازنمی‌گردند.»

نخست‌وزیر انگیس با این حال برای آن که خود را حامی روش‌های دیپلماتیک نشان دهد، گفت که به منظور جلوگیری از درگیری‌های مشابه آن چه در بوسنی در دهه ۱۹۹۰ رخ داد، استفاده از دیپلماسی بهتر است.

نخست وزیر انگلیس با اشاره به این موارد در ادامه هشدار داد که اگر مسکو می‌خواهد نیروهای نیرو از مرزهای این کشور دور باشند، حمله به اوکراین غیرسازنده است و نتیجه عکس آن چیزی را دارد که روسیه به دنبال آن است.

جانسون در حالی در خصوص اعزام نظامی به مرز روسیه خبر داده که روز یکشنبه هفته جاریف «دومینیک راب» معاون نخست‌وزیر انگلیس گفته بود که بسیار بعید است که انگلیس به اوکراین نظامی اعزام کند.

تهدیدات نخست‌وزیر در حالی مطرح شده است که «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین روز چهارشنبه درخصوص تحریم پوتین از سوی غربی‌ها هشدار داد و گفت، مسکو برای روابط با برلین اهمیت بالایی قائل است.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین