کد خبر: ۳۰۰۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۳۸
مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین که روند رو به جلو و سازنده‌ای را در راستای عبور از مسائل مورد اختلاف طی می‌کند، امروز با دیدار مذاکره کننده ارشد ایران و طرف‌های اروپایی و نماینده روسیه ادامه پیدا کرد.
ناطقان: علی باقری کنی مذاکره کننده ارشد ایران صبح امروز (چهارشنبه) با میخائیل اولیانوف نماینده روسیه در مذاکرات دیدار کرد و دقایقی پیش برای ادامه رایزنی‌های فشرده دیپلماتیک وارد هتل کوبورگ شد.

بر اساس برنامه اعلام شده وی قرار است با انریکه مورا معاون دبیر کل سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا که وظیفه هماهنگی جلسات بین هیات‌ها را برعهده دارد ملاقات و سپس با نمایندگان سه کشور اروپایی دیدار کند.

دور هشتم مذاکرات رفع تحریم‌ها از ششم دی ۱۴۰۰ آغاز شده و مذاکره‌کنندگان این روزها سرگرم نگارش متن پایانی گفت‌وگوها و تبدیل ایده‌ها به کلمات و جملات هستند.

شب گذشته اعضای گروه ۱+۴ با تیم مذاکره کننده آمریکایی در وین که این روزها دچار اختلافات داخلی شده و گفته می‌شود تعدادی از اعضایش هیات را ترک کرده‌اند، پیرامون روند مذاکرات وین تشکیل جلسه دادند.

اولیانوف دیشب با انتشار پیامی در توئیتر نوشت: شرکت کنندگان برجام (در غیاب ایران) و آمریکا برای ارزیابی وضعیت گفت‌وگوهای وین دیدار کردند. مثل همیشه روس‌ها خوشبین تر و همکاران غربی بدبین بودند. این دیپلمات روس اضافه کرد که طرف ها پیرامون «مشاجره دائمی درباره نیمه پر یا نیمه خالی لیوان» بحث و گفت‌وگو کردند.

درحالی که احتمال شکل‌گیری توافق نهایی همچنان وجود دارد، کاخ سفید این روزها با طرح موضوعات انحرافی تلاش می‌کند تا با فرار به جلو از گردنه تصمیم‌گیری‌های دشوار سیاسی عبور کند.

هیات جمهوری اسلامی ایران با جدیت برای حصول توافق در مذاکرات حضور و تاکید دارد هرچقدر طرف مقابل آمادگی جدی‌تری برای لغو تحریم‌ها داشته باشد زمان دست یابی به توافق نهایی کوتاه‌تر خواهد بود.
 مذاکرات رفع تحریم‌ها در وین که روند رو به جلو و سازنده‌ای را در راستای عبور از مسائل مورد اختلاف طی می‌کند، روز چهارشنبه با دیدار مذاکره کننده ارشد ایران و طرف‌های اروپایی و نماینده روسیه ادامه پیدا کرد.

منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین