کد خبر: ۳۰۰۸۹۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۴
مدیرکل هواشناسی مازندران با اشاره به بارش برف و باران از فردا در مازندران، گفت: آب‌گرفتگی معابر، یخبندان، کولاک، وقوع بهمن و انسداد جاده‌ها از مخاطرات این سامانه بارشی است.
ناطقان: سیدمحمدرضا رضوی امروز در گفت‌وگویی با اشاره به هشدار سطح زرد هواشناسی مازندران، اظهار کرد: با فعالیت سامانه سرد بارشی از اواخر روز پنج‌شنبه ۷ بهمن تا اواخر وقت جمعه ۸ بهمن ماه امسال در مناطق ساحلی و جلگه‌ای شاهد بارندگی،کاهش محسوس دما گاهی با وزش باد نسبتا شدید و در ارتفاعات نیز شاهد بارش متناوب برف همراه با وزش باد شدید و کاهش محسوس دما هستیم.

وی با بیان اینکه این سامانه سطح استان مازندران را فرامی‌گیرد، افزود: آب‌گرفتگی معابر در مناطق ساحلی و جلگه‌ای ، مه‌آلود شدن، کاهش دید، کولاک برف، لغزندگی و یخبندان، اختلال در جاده‌‏ها و محورهای کوهستانی و احتمال وقوع بهمن و انسداد جاده‌ها از مخاطرات این سامانه بارشی است.

مدیرکل هواشناسی مازندران بیان کرد: باتوجه به این سامانه سرد و بارشی توصیه بر احتیاط در تردد جاده‌ای، خودداری از صعود کوهنوردان به ارتفاعات و تجهیز خودروها به ادوات زمستانی و مدیریت در مصرف انرژی است.

این مسوول با اعلام اینکه از اواخر روز جمعه آسمان مازندران با کاهش ناپایداری پیش‌بینی می‌شود، یادآور شد: روزهای شنبه ۹ تا سه‌شنبه ۱۲ بهمن ماه امسال شاهد آسمانی نیمه‌ابری همراه با افزایش تدریجی دمای روزانه خواهیم بود.

رضوی با اشاره به اینکه در این مدت شب‏‌ها کماکان سرد خواهد بود، گفت: دریای مازندران در این مدت به‌صورت مواج و طوفانی پیش‌بینی می‌شود.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین