کد خبر: ۳۰۰۸۹۸
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۶
قیمت طلا در معاملات امروز به علت نگرانی های در مورد اوکراین به بالاترین رقم دو ماه گذشته برابر با 1852.58 دلار رسید.
ناطقان: به نقل از رویترز، قیمت طلا در معاملات امروز به علت نگرانی های ژئوپلتیکی در مورد اوکراین به بالاترین رقم دو ماه گذشته رسید زیرا سرمایه گذاران به سمت دارایی های امن نظیر طلا رفتند.

درحالی قیمت طلا افزایش یافت که نتایج نشست بانک مرکزی آمریکا در فردا منتشر خواهد شد و احتمال اعمال سیاست های پولی انقباضی از سوی این بانک وجود دارد.

هر اونس طلا امروز به 1852.65 دلار رسید که بالاترین قیمت از 19 نوامبر به شمار می رود.

طلا در لحظه انتشار این خبر 3.4 دلار کاهش یافت و 1844.58 دلار فروخته شد که این کاهش احتمالا ناشی از نزدیک شدن به نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکاست.

روسیه اعلام کرده است با توجه به اینکه آمریکا 8500 نیروی خود را در حالت آماده باش قرار داده است و درحالی که انگلیس از همتایان اروپایی خود خواسته در صورت حمله روسیه، تحریم ها را آماده کنند، با نگرانی شدید اوضاع را رصد می کند.

باب هابرکورن، تحلیلگر ارشد بازار گفت طلا تا زمان اعلام نتیجه نشست بانک مرکزی آمریکا، مانند دارایی امن عمل می کند.

وی افزود سرمایه گذاران منتظرند تا سرنخ هایی در مورد اینکه چه میزان بانک مرکزی آمریکا در باقی سال تهاجمی عمل خواهد کرد، بیابند.

انتظار می رود، بانک مرکزی آمریکا برنامه خود برای افزایش نرخ بهره در ماه مارس را اعلام کند.

از آنجاییکه طلا به عنوان منبع امن سرمایه گذاری در برابر تورم و ریسک های ژئوپلتیکی به شمار می رود، افزایش نرخ بهره، هزینه های نگهداری این فلز گران بها که دارایی بدون بهره است را افزایش می دهد.
منبع: فارس
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین