کد خبر: ۳۰۰۸۹۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۴۰۰ - ۱۹:۴۹
سخنگوی کرملین ضمن هشدار درباره تحریم رئیس جمهور روسیه توسط غربی‌ها بر اهمیت بالای روابط مسکو و برلین تأکید کرد
ناطقان: «دمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهور روسیه روز چهارشنبه درخصوص تحریم رئیس جمهور این کشور توسط غربی‌ها هشدار داد و گفت، مسکو برای روابط با برلین اهمیت بالایی قائل است.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، پسکوف در جمع خبرنگاران گفت: «زمان زیادی از روی کار آمدن اولاف شولتز نگذشته است و بدون شک صدراعظم مسائل داخلی زیادی پیش رو دارد و از سوی دیگر  شاهد هستیم که غرب اروپا درباره مسائل اوکراین دچار هیجان کنترل‌نشده است».

سخنگوی کاخ کرملین افزود:‌ «دو طرف ارتباط مستقیم را حفظ کرده و اگر ضرورتی ایجاد شود تماس خواهند داشت. آلمان یکی از شرکای اصلی ما در غرب اروپا بوده و برای روابط‌مان اهمیت زیادی قائل هستیم و انتظار شکوفایی بیشتر روابط را داریم».

پسکوف در ادامه درباره تحریم «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هشدار داده این اقدام را به لحاظ سیاسی مخرب توصیف کرد. او خاطرنشان کرد پوتین تمام دارایی خود را در «روسیا بانک» نگه‌داری می‌کند که همین حالا نیز تحت تحریم قرار دارد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، او همچنین با اشاره اقدامات آمریکا برای دامن زدن به تنش‌ها در اوکراین گفت، روسیه منتظر است این هفته پاسخ مکتوب واشنگتن به پیشنهادات امنیتی مسکو را دریافت کند.

پسکوف در ادامه گفت، پوتین طی روزهای آینده با «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه گفت‌وگو خواهد کرد. وی خاطرنشان کرد ادعای آمریکا درباره اعزام نیرو به اروپا درصورت حمله روسیه به اوکراین بر روی گفت‌وگوها تأثیری نخواهد داشت زیرا مرحله کنونی این گفت‌وگوها به پایان رسیده است.

گفتنی است ماکرون قصد دارد علاوه بر پوتین، با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین نیز به‌صورت تلفنی گفت‌وگو کند.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین