کد خبر: ۳۰۹۲۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۴۷
وزیر خارجه عربستان به سخنان حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در سازمان ملل متحد واکنش نشان داد.
ناطقان: عادل الجبیر وزیر خارجه سعودی در گفتگو با العربیه به سخنان حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان واکنش نشان داد و وی را آخرین کسی دانست که باید از سلامت حجاج سخن بگوید.

وزیر خارجه عربستان بدون ذکر دلایل و استناداتی مبنی بر دست داشتن ایران در بی‌ثباتی منطقه گفت: رئیس‌جمهور ایران آخرین کسی است که باید از تلاش برای ثبات در منطقه و دموکراسی و سلامت حجاج سخن بگوید.

عادل الجبیر بدون اشاره به حمایت کشورش از گروههای مختلف تروریستی در سوریه، گفت: ایران از نظام بشار اسد حمایت می‌کند و برای دفاع از وی به این کشور نیرو می‌فرستد و لذا مسبب اصلی ویرانی و مشکلات مردم سوریه، ایران است.

وی با اشاره به روابط میان انصارالله و جمهوری اسلامی ایران مدعی شد که ایران برای انصارالله سلاح می‌فرستد و به یمن کارشناس نظامی اعزام می‌کند.

الجبیر در ادامه مدعی مصادره یک کشتی ایرانی حامل سلاح برای انصارالله در روز شنبه گذشته شد.

الجبیر بدون اشاره به کشتار روزانه مردم یمن توسط ارتش این کشور، از ایران خواست که دست از حمایت از انصارالله بردارد.

روز گذشته در پی حمله ارتش سعودی به یک مراسم عروسی در تعز در جنوب یمن 131 نفر به شهادت رسیدند که 70 نفر از قربانیان این کشتار زن هستند.
منبع: مشرق
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین