کد خبر: ۳۱۲۲۷۰
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۸:۲۳
نماینده چابهار:
معین الدین سعیدی با بیان اینکه مقام معظم رهبری نیز فرمودند، باید دولت را در خصوص طرح اصلاح اقتصادی همراهی کنیم گفت: اما این جراحی که نباید منجر به مرگ بیمار شود. معتقدیم بر اساس مصوبه مجلس از طریق کالابرگ نیازهای اساسی به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به مردم داده شود، اما ما امروز شاهد یک شوک تورمی هستیم. با اصل موضوع کسی مخالفتی ندارد اما نحوه اجرای آن به گونه‌ای بوده که به جای فقر، فقیر را مورد هدف قرار داده است.
ناطقان: چند روزی از واریز کمک هزینه معیشتی دولت می‌گذرد و این اقدام باعث نگرانی بسیاری از کارشناسان اقتصادی شده است، زیرا پرداخت یارانه تورم را به صورت پلکانی بالا خواهد برد و قشر ضعیف جامعه زیر فشار بیشتری خواهند رفت. در این باره معین الدین سعیدی نماینده مردم چابهار و عضو کمیسیون کشاورزی مجلس گفت: وضعیت معیشتی در چابهار مانند سایر نقاط کشور بسیار سخت شده اما در چابهار معضل چند سویه است چون فاصله از مرکز بسیار زیاد است و هزینه حمل و نقل در کنار دیگر هزینه‌ها شرایط را بسیار سخت کرده است.

وی یادآور شد: مقام معظم رهبری نیز فرمودند، باید دولت را در خصوص طرح اصلاح اقتصادی همراهی کنیم اما این جراحی که نباید منجر به مرگ بیمار شود. معتقدیم بر اساس مصوبه مجلس از طریق کالابرگ نیازهای اساسی به قیمت شهریور ۱۴۰۰ به مردم داده شود، اما ما امروز شاهد یک شوک تورمی هستیم. با اصل موضوع کسی مخالفتی ندارد اما نحوه اجرای آن به گونه‌ای بوده که به جای فقر، فقیر را مورد هدف قرار داده است.

وی ادامه داد: ما در برخی اقلام مثل روغن شاهد تورم ۴۰۰ درصدی هستیم و در قیمت مرغ، تخم مرغ و لبنیات ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشتیم؛ اینکه عزیزانمان در دولت می‌گویند این شوک تورمی تاثیرش بر روی کالاها و دیگر خدمات ۱۰ درصد است، به نظرم این نظرات با الفبای اقتصاد هم‌خوانی ندارد و عملا شاهد یک شوک تورمی در کشور هستیم که معیشت مردم را مورد هدف قرار داده است.


معین الدین سعیدی پیش بینی کرد: اگر دولت بر مبنای مصوب مجلس کالاهای اساسی را با قیمت ۱۴۰۰ شهریور با کالابرگ الکترونیکی ارائه دهد مشکل حل خواهد شد، و الّا با همین روند پرداخت یارانه مستقیم ۳۰۰ و ۴۰۰ هزار تومانی، این حجم از نقدینگی نه تنها مشکل را حل نخواهد کرد، بلکه موجب تورم افسارگسیخته خواهد شد و عرصه را برای مردم تنگ خواهد کرد.



منبع: جماران
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین