کد خبر: ۳۱۲۴۴۹
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۷
مشاور عالی فرمانده کل قوا:
سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی با بیان اینکه ما باید راهبرد تهدیدات آینده علیه کشور را تشخیص دهیم، تاکید کرد: ما باید در مقابل تهدیدات آینده که احتمالا جنگ ترکیبی دریا و هواپایه است آماده شویم. ما باید خودمان را در مقابل هرگونه تهدیدات ترکیبی آماده کنیم.
ناطقان: سرلشکر سیدیحیی رحیم صفوی طی سخنانی در نشست «بررسی ماموریت‌های نیروی دریایی ارتش» گفت: نیروی دریایی راهبردی یک افتخار برای ایران و نیز عمق بخشی به مسایل راهبردی دفاعی و امنیتی است.

وی افزود: شما به عنوان نیروی دریایی راهبردی در حوزه های جغرافیای سیاسی اقیانوس هند و دریای عمان باید رزمایش های مشترک برگزار کنید و در حوزه دریای خزر نیز با هماهنگی ستاد کل و وزارت دفاع با کشورهای همسایه این دریا روابط دیپلماسی دریایی را گسترش دهید و با کشور های عضو سازمان همکاری شانگهای و کشور عمان هم روابط دریایی و رزمایش ها را گسترش دهید.
 صفوی با بیان اینکه ما باید راهبرد تهدیدات آینده علیه کشور را تشخیص دهیم، تاکید کرد: ما باید در مقابل تهدیدات آینده که احتمالا جنگ ترکیبی دریا و هواپایه است آماده شویم. ما باید خودمان را در مقابل هرگونه تهدیدات ترکیبی آماده کنیم.

وی با بیان اینکه ما ۲۷۰۰ کیلومتر مرز ساحلی داریم اما کشور هنوز راهبرد اقتصاد دریامحور را جدی نگرفته است، اظهار کرد: در این زمینه نیروی دریایی ارتش کمک‌های شایانی می تواند انجام دهد. همچنین شما باید همکاری و هماهنگی نیروی دریایی ارتش با سایر نیروهای ارتش و نیروهای دریایی و هوافضای سپاه را گسترش دهید.

صفوی با تاکید بر گسترش سواحل مکران اظهار کرد: سواحل مکران می تواند بیش از یک میلیون نفر را اسکان دهد و دروازه اقتصادی کشور باشد. شما در زمینه گسترش سواحل مکران باید به دولتمردان کمک کنید زیرا با استفاده از ظرفیت این سواحل می توان استان سیستان و بلوچستان را احیا کرد. همچنین نیروی دریایی ارتش باید در زمینه تکمیل کریدور شمال به جنوب به دولت کمک کند.

وی در پایان گفت: نیروی دریایی باید توجه ویژه ای به استفاده از زیردریایی، پهپاد و ماهواره ها داشته باشد.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین