کد خبر: ۳۱۲۴۹۵
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۵
به آمیزش مرد با مرد برای رفع غریزه جنسی عمل لواط گفته می‌شود که نام آن از قوم لوط گرفته شده است. این عمل ناپسند از گناهان کبیره‌ای است که منجر به از دست رفتن نسل و فاسد شدن اجتماع می‌شود. عمل لواط بر خلاف اصول فطری است و از عمل زنا قبیح تر می‌باشد. به طوری که مجازات و حد در نظر گرفته شده برای آن از زنا بیشتر است.
ناطقان: عمل لواط در شرع، عرف و اسلام به عنوان کاری شنیع و بسیار ناپسند شناخته می‌شود. این عمل که از گناهان کبیره به شمار می‌رود، به معنای داخل کردن آلت تناسلی مرد به مقدار حشفه و یا بیشتر در مقعد مردی دیگر است. از آنجایی که دین اسلام، افراد مومن را از این عمل منع کرده است برای افرادی که مرتکب این گناه شوند، مجازات در نظر گرفته شده است. چنانچه دخول به طور کامل انجام نشود و مثل تفخیذ و یا بین دو باسن باشد برای آن حد در نظر گرفته می‌شود که حد این عمل صد تازیانه است.

چنانچه فاعل و مفعول این گناه کبیره از عمل ناپسند خود توبه نکنند، باید منتظر عقوبت و مجازات عمل خلاف شرع خود باشند. نکته مهمی که فاعل و مفعول در عمل لواط باید بدانند این است که بر طبق شرع مادر، دختر و خواهر لواط دهنده به لواط کننده حرام خواهند شد و برای همیشه از ازدواج با ایشان منع می‌شوند.
اثبات عمل لواط

عمل لواط را به دو صورت می‌توان اثبات نمود. این دو صورت عبارتند از:

• فاعل و مفعول هرکدام چهار مرتبه به این عمل شنیع اقرار نمایند. لازم به ذکر است که دفعات اقرار هر یک تنها در مورد خودش موثر خواهد بود.

• شهادت دادن چهار مرد که دارای شرایط مورد قبول باشند. شاهدین باید این عمل را مشاهده کرده باشند.
مجازات عمل لواط

عمل لواط را می‌توان از قبیح‌ترین اعمال غیر شرعی دانست که برای آن مجازات سنگین در نظر گرفته شده است. بدی عمل لواط تا جایی است که برای مجازات مرتکبان آن سوزاندن در آتش نیز تجویز شده است. مجازاتی که برای هیچ از اعمال خلاف شرع در نظر گرفته نشده است. برای مجازات فاعل و مفعول در عمل لواط باید بتوان گناه طرفین را اثبات نمود. راه اثبات این عمل ناپسند همانند راه اثبات عمل زنا و بر طبق مواردی است که پیشتر بیان کردیم.

کشتن، سنگسار کردن، پرت کردن گناهکار از بلندی به گونه‌ای که استخوان‌هایش بشکند و سوزاندن در آتش از اختیاراتی است که دین اسلام برای مجازات عمل لواط در نظر گرفته است. در صورتی که مفعول شخصی عاقل، بالغ و مختار باشد، مجازاتش حد قتل خواهد بود. در صورتی که به بلوغ نرسیده باشد، حد "تعزیر” در موردش اجرا خواهد شد.

لازم به ذکر است منظور از تعزیر همان تنبیه است که به مجازات‌های بدنی گفته می‌شود که در شرع برایش حد مشخصی در نظر گرفته نشده است. حالات، اشخاص و شرایط مختلف از عوامل تعیین مقدار تعزیر است که از سوی حاکم اعلام می‌شود. اما به طور معمول برای تعزیر، 25 تازیانه در نظر گرفته می‌شود.

در صورتی که "مساحقه” صورت گرفته باشد، باید بتوان آن را به طریقی که پیشتر گفته شد اثبات نمود و پس از آن برای فاعل و مفعول صدتازیانه در نظر گرفته می‌شود. اگر محصنه باشند، حکم سنگسار در مورد آنها اجرا می‌شود.

منظور از مساحقه آمیزش و برقراری رابطه جنسی نامشروع بین دو زن است که در برخی از مواقع به آن "طبق زدن” گفته می‌شود.

اگر شخصی وسیله ارتباط نامشروع بین دو نفر باشد به آن "قواد” گفته می‌شود که بر طبق قانون و شرع مستحق 75 ضربه تازیانه خواهد بود. سپس سرش را میتراشند و پس از چرخاندن در شهر به منطقه‌ای دیگر تبعید می‌کنند. برای اثبات این عمل باید دو نفر عادل شهادت دهند و یا دو مرتبه اقرار صورت پذیرد.
حکم عمل لواط از دیدگاه آیت الله مکارم شیرازی

به آمیزش جنسی دو مرد با یکدیگر لواط گفته می‌شود که از گناهان کبیره به حساب می‌آید و برایش حکم اعدام در نظر گرفته شده است.
لواط از دیدگاه اسلام

همان طور که میدانید قوم لوط به دلیل انجام این عمل قبیح همگی به خشم الهی مبتلا شدند و دچار بلای آسمانی گشتند. تمامی این قوم به دوزخ رانده شدند و شهر ویران شده آنها به عبرتی برای آیندگان تبدیل شد. خدای بزرگ درباره قوم لوط در قرآن چنین می‌فرماید:” بارانی(از سنگ) بر این قوم نازل کردیم(که منجر به نابودی آنها شد) پس نگاه کن که عاقبت کار مجرمان به کجا رسید!
روایتی از امام رضا درباره عمل لواط

امام رضا (ع) عمل لواط را بسیار ناپسند و بدتر از عمل زنا دانسته‌اند. ایشان می‌فرمایند که خداوند هیچ گاه قومی را به خاطر عمل زنا به هلاکت نرسانده است. اما قومی (قوم لوط ) را به خاطر انجام این عمل هلاک نمود.
انواع مجازات برای عمل لواط

• در صورتی که هر دو طرف عاقل، بالغ و مختار باشند، برایشان حکم اعدام در نظر گرفته می‌شود.

• در صورتی که فاعل فردی عاقل و بالغ باشد و مفعول شخصی نابالغ، برای فاعل حکم اعدام و برای مفعول حکم تادیب صادر خواهد شد.

• چنانچه فاعل و مفعول نابالغ باشند، برایشان حکم تادیب صادر می‌شود.

• اگر فاعل شخصی نابالغ و مفعول فردی بالغ باشد برای فاعل تادیب و برای مفعول حد در نظر گرفته می‌شود.

لازم به ذکر است که قانون در احکام ذکر شده هیچ وجه تمایزی بین کافر، مسلمان، محصن و غیر محصن قائل نشده است.
انواع اعدام در عمل لواط

• اعدام با گردن زدن گناهکار به وسیله شمشیر

• بستن دست و پای گناهکار و پرتاب وی از ارتفاع (کوه و…) به نحوی که استخوان‌های او بشکند.

• به آتش کشیدن گناهکار

• سنگباران کردن گناهکار

• بر طبق برخی نظریه‌ها: تخریب دیوار بر روی گناهکار

قانون این اختیار را به حاکم داده است تا بنا به اراده خویش یکی از اقسام اعدام را برای مجازات گناهکار در نظر گیرد.
حکم توبه لواط

چنانچه لواط کننده پیش از شهادت شاهدان توبه نماید، حد در موردش اجرا نخواهد شد. اما در صورتی که پس از گواهی شاهدان توبه کند، حد از وی ساقط نمی‌شود. اگر اثبات لواط به وسیله اقرار گناهکار صورت پذیرد و سپس توبه نماید، امام (ع) و نایب وی اجازه دارند از گناهش چشم پوشی نمایند و یا اینکه حد را در موردش اجرا کنند.
حکم عدم دخول در عمل لواط

چنانچه در عمل لواط، دخول انجام نشود و مثل تفخیذ و یا بین دو باسن باشد، برای فاعل و مفعول 100 تازیانه در نظر گرفته می‌شود. در اجرای این حکم بین محصن، غیر محصن، کافر و مسلمان تفاوتی وجود ندارد. استثنای این حکم تنها در صورتی خواهد بود که فاعل کافر باشد و مفعول نیز مسلمان نباشد. در غیر این صورت جزای طرفین اعدام خواهد بود.
برچسب ها: حکم ، لواط ، آمیزش
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین