کد خبر: ۳۱۳۱۶۹
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۳
ناطقان: مصطفی داننده- احتمالا در روزهای اخیر فیلم‌های زورگیری از زنان را در شهرهای مختلف ایران دیده‌اید. با قمه، چاقو و تفنگ به جان زنان می‌افتند و طلای آنها را با خشونت تمام به سرقت می‌برند. خشونت شاید به خوبی معنا نرساند و بهتر است بگوییم با وحشی‌گری تمام زورگیری می‌کنند.

در این شرایط، انتظار این است که پلیس در صحنه حاضر باشد و اجازه ندهد زورگیرها این چنین جولان دهند و دولت هم شرایط اقتصادی کشور را به گونه مدیریت کند که مردم به ویژه جوان‌های مجبور نباشند برای رفع نیازهای خود دست به دزدی بزنند. طبق آماری که پلیس اعلام کرده است، میزان سرقت اولی‌ها بسیار زیاد شده است.

جدا از شرایطی که حکومت برای امنیت مردم باید فراهم کند، تعجبم از زنانی است که با دیدن این خبرها همچنان به اندازه یک طلافروشی به خود طلا آویزان می‌کنند و از خانه بیرون می‌آیند.

طلا زیباست؛ فکر نمی‌کنم کسی در دنیا باشد و زیبایی طلا را انکار کند. همین زیبای زرد رنگ به راحتی می‌تواند برای ما تبدیل به یک خاطره بسیار تلخ شود.

برق طلا چشم دزدانی که در خیابان‌ها در حال چرخ زدن هستند را می‌گیرد. دنبال‌تان می‌کنند و در یک جای خلوت، به سراغ‌تان می‌آیند و هرچه دارید می‌برند. زورگیرها در اعترافات خود می‌گویند که چشممان طلا‌یش را گرفت و بعد ...

نه تنها خودشان طلا می‌اندازند و به خیابان می‌آیند، بلکه کودکان را هم با گوشواره و گردنبند تبدیل به طعمه‌ای برای دزدان می‌کنند. کودک احتیاجی به انگشتر طلا، النگو و یا گوشواره ندارد، به ویژه زمانی که در حال بازی با همسالان خود در خیابان است. این طلاها می‌تواند انسان‌ها را وسوسه کند. قتل برخی از کودکان تنها به خاطر سرقت طلا بوده است. نمی‌شود گوشت را بدون هیچ پوششی در حیاط گذاشت و بعد تعجب کرد که چرا گربه آن را برده است!

متاسفانه دیوانه‌هایی در این جامعه زندگی می کنند که به خاطر یک الگو یا گوشواره ، کودکی را می دزدند یا می کشند.همیشه برای گرگ‌ها شکار بره‌ها راحت‌تر است.

همانگونه که در بالا اشاره شد، پلیس و حکومت باید وظیفه خود را انجام دهند اما وقتی شرایط را می‌بینم، خودمان هم باید مواظب باشیم. وقتی دزدی به کوچه‌ای می‌زند، باز گذاشتن در کار عاقلانه‌ای نیست.

چاره چیست، این روزها باید ساده‌تر از گذشته بیرون بیاییم و کمتر جلب توجه کنیم. برخی فکر می‌کنند که تورم و گرانی، فقط سفره مردم را کوچک می‌کند و به جنبه‌های اجتماعی و فرهنگی آن کاری ندارند. افزایش زورگیری و دزدی یک از تبعات تورم و گرانی است.

مواظب خودمان باشیم تا طعمه دزدان دریده نشویم.
برچسب ها: طلا ، زورگیری ، زنان ، سرقت
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین