کد خبر: ۳۱۴۶۵۵
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۵
شمار قربانیان بیماری تب کریمه کنگو در عراق به ۲۷ تن رسید.
ناطقان: مقامات بهداشتی عراق در جدیدترین آمار قربانیان بیماری تب کنگو طی سال جاری در این کشور اعلام کردند: تاکنون ۲۷ تن بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

جدیدترین آمار فوتی های تب کریمه کنگو در این کشور تا ماه قبل که ۱۲ فوتی در سال جاری گزارش شده بود افزایش قابل توجهی داشته است.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO)، این بیماری که موجب خونریزی شدید می شود معمولا از طریق تماس با خون حیوان آلوده منتقل می شود.

وزارت بهداشت عراق در اطلاعیه ای اعلام کرده است که از شروع سال جدید ۱۶۲ مورد ابتلا به تب کریمه کنگو در کشور ثبت شده و ۲۷ نفر نیز جان خود را از دست داده اند.

بر اساس گزارش های سازمان جهانی بهداشت، میزان مرگ و میر ناشی از این بیماری که در آفریقا، آسیا، خاورمیانه و منطقه بالکان بومی است حدود ۱۰ تا ۴۰ درصد است.

به گزارش مدیکال اکسپرس، سخنگوی وزارت بهداشت عراق تاکید کرد تمامی اقدامات برای شناسایی هر چه سریعتر بیماران انجام می شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین