کد خبر: ۳۱۴۶۵۹
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۴
رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر نسبت به فرسودگی ناوگان متروی پایتخت هشدار داد.
ناطقان: جعفر تشکری هاشمی صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود با اشاره به حادثه قطار مشهد – یزد، گفت:  حادثه قطار مشهد به یزد این پیام را برای ما داشت که باید از نیروی متخصص و کارآمد و تجهیزات مناسب استفاده کنیم وگرنه حوادث در کمین سیستم‌های حمل و نقلی خواهد بود.

وی اضافه کرد: روز گذشته شاهد خرابی در خط ۵ مترو بودیم که ناشی از فرسودگی شبکه برق بالاسری خط بود و این در حالی است که بارها تذکر داده بودیم که متروی تهران به دلیل کارکرد طولانی نیاز اورهال قطار، تجهیزات ایستگاه‌ها و شبکه برق دارد، اما متاسفانه علی‌رغم تذکرات متعدد تاکنون اقدام شایسته‌ای در این خصوص صورت نگرفته است.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر با بیان این‌که در روزهای ابتدایی شورای شهر تذکر دادیم که انبارهای مترو خالی است و حالا بعد از ۱۰ ماه تنها اتفاقی که رخ داده انعقاد یک قرارداد و ورود چرخ بوده و برای تامین قطعات دیگر کار خاصی صورت نگرفته است، گفت: متاسفانه واگن‌های زیادی باوجود نقص فنی یا فرسودگی در شبکه در حال کار هستند و اینجا تذکر می‌دهم که استفاده از ناوگانی که ایمنی لازم را ندارد نباید صورت گیرد و سرعت دادن به حل مشکلات مترو مخصوصا در خط پنج لازم است.

تشکری هاشمی اضافه کرد: سال گذشته مترو با مپنا قراردادی برای بهبود وضعیت برق بالاسری داشت که تمدید قرارداد برای امسال توسط کمیته فنی شهرداری تایید نشد و این جای سوال دارد.

وی ادامه داد: شهردار تهران باید نسبت به این موضوع اهتمام ویژه‌تری داشته باشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر در ادامه اظهار کرد: در راستای اجرای مصوبه دولت در مورد ایثارگران شهرداری اقدامات خوبی صورت گرفته اما هنوز عده‌ای از ایثارگران در شرکت‌ها و سازمان‌های زیرمجموعه بلاتکلیف هستند.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین