کد خبر: ۳۱۴۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۵
موجودی کم بازارهای خودروهای نو و دست دوم را متحول می‌کند و قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.
ناطقان: خرید خودرو در سال گذشته یک تجربه عجیب بوده است. کمبود نیمه هادی‌ها برای وسایل نقلیه از سال گذشته و مشکلات زنجیره تامین مداوم، تعداد خودروهای جدید موجود را به شدت کاهش داده است و حتی با ۵ دلار به ازای هر گالن برای بنزین یا بیشتر، تقاضا برای خودروها بسیار بیشتر از عرضه است و قیمت‌ها را افزایش می‌دهد.

نیک وولارد، مدیر ارشد تجزیه و تحلیل تجاری در TrueCar، یک وب‌سایت قیمت‌گذاری و اطلاعات خودرو به فورچون گفت: کمبود تراشه همچنان به نوعی عامل اصلی کاهش عرضه خودروهای جدید است. با کاهش عرضه، شاهد افزایش قیمت‌ها برای خودروهای جدید بوده‌ایم و این روند همچنان ادامه دارد.

قیمت یک خودروی جدید در حال حاضر ۱۲.۶ درصد از سال گذشته افزایش یافته است. افزایش قیمت خودرو به عامل اصلی افزایش تورم در کشور تبدیل شده است. آخرین شاخص قیمت مصرف کننده که تورم را در ایالات‌متحده اندازه‌گیری می‌کند، نشان داد که قیمت همه کالاها به طور متوسط ۸.۶ درصد در سال گذشته افزایش یافته است و وسایل نقلیه جدید و خودروهای دست دوم سهم بزرگی در این افزایش داشته‌اند.

بر اساس گزارش فورچون، ماه‌ها، چندین خودروساز بزرگ کاهش مستمری در فروش خودرو در ایالات متحده بوده‌اند. فروش فورد در ماه مه ۴.۴ درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، در حالی که خودروهای ساخت خارج از این وضعیت بدتر بوده اند. فروش هیوندای ۳۰ درصد کاهش یافت، هوندا ۵۷.۳ درصد خودروهای کمتری فروخت و مزدا نیز فروش ۶۳.۷ درصدی را نسبت به سال گذشته گزارش کرد.

خریداران احتمالی خودرو نیز خرید خودرو را به تعویق می‌اندازند. قیمت خودروهای نو و دست دوم به هم مرتبط هستند. کمبود وسایل نقلیه جدید بلافاصله تقاضا برای خودروهای دست دوم را افزایش می‌دهد و در آنجا نیز کمبود ایجاد می‌کند. قیمت خودروهای دست دوم در اوایل سال جاری در حال افزایش بود و از آن زمان تا کنون بازار انحراف بیشتری پیدا کرده است.

قیمت خودروها و کامیون‌های دست دوم طی سال گذشته ۱۶ درصد و ۵۰ درصد بیشتر از قبل از همه‌گیری افزایش یافته است. در بسیاری از موارد، یک ماشین دست دوم حتی گران‌تر از یک ماشین جدید از همان مدل است.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین