کد خبر: ۳۱۴۶۶۶
تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۷
ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین ادعا کرد که ۳۲ هزار نیروی روسیه از ابتدای جنگ در این کشور کشته شده‌اند.
ناطقان: به گزارش الجزیره، رئیس جمهور اوکراین گفت: نبردهای خیابانی شدید در شهر سورودونتسک ادامه دارد و من به نیروهای اوکراینی که هفته‌ها با پیشروی روسیه مقابله کرده‌اند، افتخار می‌کنم.

وی ادعا کرد که روس‌ها از زمان آغاز جنگ در ۲۴ فوریه متحمل خسارات سنگینی شده‌اند.

زلنسکی اظهار کرد: روسیه امیدوار بود تا اوایل ماه مه تمام دونباس را تصرف کند اما اکنون ۱۰۸ روز از جنگ می‌گذرد و دونباس هنوز سقوط نکرده است.

زلنسکی مدعی شد: تلفات نیروهای روسیه از جمله در منطقه دونباس بسیار قابل توجه است و در مجموع ارتش روسیه تاکنون حدود ۳۲ هزار نیروی خود را از دست داده است.

روسیه تاکنون این تعداد از تلفات در میان نیروهای خود در اوکراین را تائید نکرده است.

پیش از این رئیس جمهور اوکراین در مصاحبه با یک رسانه آمریکایی اعلام کرد که روزانه بین ۶۰ تا ۱۰۰ سرباز اوکراینی در جنگ کشته می‌شوند.

اوکراین تاکنون آمار دقیقی از تلفات نیروهای خود در جنگ با روسیه ارائه نکرده است اما سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا تخمین می‌زنند که بین ۵ هزار و ۵۰۰ تا ۱۱ هزار نیروی اوکراینی در جنگ کشته شده‌اند.

بر اساس برآوردهای سازمان ملل از زمان آغاز جنگ در اوکراین در ۲۴ فوریه (۵ اسفند)، حداقل ۴۰۷۴ غیرنظامی کشته و ۴۸۲۶ نفر دیگر زخمی شده‌اند. اعتقاد بر این است که تلفات واقعی بسیار بیشتر است.

به گفته آژانس پناهندگان سازمان ملل، بیش از ۶ میلیون و هفتصد هزار نفر به کشورهای دیگر گریخته‌اند، در حالی که بیش از هفت میلیون و هفتصد هزار نفر در داخل کشور آواره شده‌اند.
برچسب ها: زلنسکی ، تلفات ، روسیه
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین