کد خبر: ۳۱۵۵۷۱
تاریخ انتشار: ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی گفت: عصاره آبی شال زیتون را برای کاهش شدت حملات آسمی به کار می‌برند. پوست ریشه این درخت و میوه، گل‌ها و برگ‌های آن بعنوان محلل و بازکننده انسداد و گرفتگی مجاری عروق و حمایت بدن در مقابل مسمومیت تجویز می‌شود.
ناطقان: حسین راغ‌آرا، مدیر مرکز خدمات تخصصی گیاهان دارویی جهاد دانشگاهی استان خراسان رضوی گفت: شال زیتون که با نام‌های زیتون‌تلخ، سنجد تلخ، شال پستانه نیز شناخته می‌شود، درختی زیبا با برگ‌های مرکب به رنگ سبز تیره و گل‌های بنفش معطر است که میوه آن کوچک، تخم‌مرغی و سفید مایل به زرد و شبیه به میوه کُنار است.

وی ادامه داد: از نظر خواص و کاربرد دارویی در هند از برگ‌های آن به‌عنوان یک کِرم‌کُش موثر استفاده می‌شود و عصاره آبی آن برای کاهش شدت حملات آسمی کاربرد دارد. پوست ریشه این درخت و میوه، گل‌ها و برگ‌های آن به عنوان محلل و بازکننده انسداد و گرفتگی مجاری عروق و حمایت بدن در مقابل مسمومیت تجویز می‌شود.

به گزارش روابط عمومی جهاد دانشگاهی خراسان جنوبی، راغ‌آرا گفت: از له‌شده گل‌ها و برگ‌های آن در استعمال داخلی برای کِرم‌کشی و خرد کردن سنگ و به‌عنوان مدر و قاعده‌آور استفاده می‌شود. میوه آن سمّی است ولی در حد مجاز به‌عنوان آرام‌بخش، ضد انگل، تب بر و مدر توصیه می‌شود. این گیاه سمی است، باید با تجویز پزشک متخصص مصرف شود.
منبع: ایسنا
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین