کد خبر: ۳۱۶۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۰
مصرف برق کشور در نخستین روز هفته جاری مرز ۶۴ هزار مگاوات را پشت سر گذاشته و به رقم ۶۴ هزار و ۴۷۱ مگاوات در ساعت ۱۴ و ۲۷ دقیقه رسید و این در حالی است که روزهای گرم‌تری در پیش روی قرار دارد.
ناطقان: روند افزایش دمای هوا با شدت بیشتری از روز گذشته آغاز شده و پیش‌بینی‌ها حکایت از بیشتر شدن آن طی روزهای آینده دارد.

هر میزان افزایش دمای هوا به روند بیشتر شدن مصرف برق می‌انجامد.

گزارش تازه شرکت مدیریت شبکه برق ایران هم بیانگر آن است که مصرف برق از روز گذشته شروع به افزایش کرده است به‌گونه‌ای که در ساعت ۱۴ و ۲۷ دقیقه به رقم ۶۴ هزار و ۴۷۱ مگاوات رسید.

این میزان مصرف در مقایسه با روز قبل‌تر (جمعه سوم تیرماه) که ۵۸ هزار و ۳۳ مگاوات برق مصرف شده بود رشد بیش از ۶ هزار مگاوات یافته است.

همچنین نسبت به‌روز مشابه پارسال که میزان مصرف ۵۵ هزار و ۷۷۷ مگاوات بوده از رشد بیش از هشت هزار مگاوات (۱۴ درصدی) برخوردار شده است.


بخش صنعت اما در این ساعت از کمترین میزان مصرف برخوردار بود به‌گونه‌ای که ۳ هزار و ۹۳۱ مگاوات برق مصرف کرد.

درعین‌حال روند مصرف برق در ساعت‌های عصرگاهی روبه کاهش گذاشته و به رقم ۶۱ هزار و ۵۲۳ مگاوات در ساعت ۲۱ و ۲۸ دقیقه رسید.

این میزان مصرف در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که ۵۵ هزار و ۳۶۰ مگاوات برق مصرف شده بود رشد ۶ هزار و ۱۶۳ مگاوات را نشان می‌دهد.

بخش صنعت شب گذشته بازهم از میزان مصرف خود کاسته و به رقم ۳ هزار و ۸۵۶ مگاوات رساند.

شب و روز گذشته ۵ هزار و ۲۴۰ مگاوات برق کشور از محل انرژی‌های تجدیدپذیر تأمین شد.

میزان تولید برق در نیروگاه‌های حرارتی هم به حدود ۵۲ هزار مگاوات رسید.
منبع: مشرق
برچسب ها: مصرف ، برق ، روزهای گرم
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین