کد خبر: ۳۱۶۲۱۲
تاریخ انتشار: ۰۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۶
منابع عبری گزارش دادند که از فردا رسما با انحلال کنست رژیم صهیونیستی در آخرین قرائت، نفتالی بنت رسما از نخست وزیری خداحافظی کرده و دوران کابینه انتقالی بانخست وزیری یائیر لاپید آغاز می شود.
ناطقان: به نقل از روسیا الیوم، فردا دوشنبه انحلال کنست رژیم صهیونیستی در سومین و آخرین قرائت خوانده می‌شود و با رسمیت یافتن آن، رسماً دوران نخست وزیری نفتالی بنت پایان می‌یابد.

در همین راستا، دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از امروز یکشنبه روند انتقال قدرت به یائیر لاپید به عنوان نخست وزیر کابینه انتقالی را آغاز کرده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند که تصمیم انحلال کنست و تشکیل کابینه انتقالی به عنوان راهکاری از سوی مخالفان نتانیاهو رئیس حزب لیکود، جهت ممانعت از بازگشت وی به صحنه سیاسی اتخاذ شده است.

این در حالی است که نتانیاهو در آخرین اظهار نظر خود تاکید کرده در راستای تشکیل کابینه جدید هرگز با فهرست مشترک عربی به ریاست منصور عباس ائتلاف نخواهد کرد.

در بین مخالفان بازگشت نتانیاهو به عرصه سیاسی، «گیدعون ساعر» رئیس حزب «امید تازه» بیش از همه عزم خود را برای جلوگیری از قدرت گرفتن مجدد نتانیاهو جزم کرده است.

وی از ارائه طرحی به کنست خبر داده است که از بازگشت نتانیاهو به نخست وزیری جلوگیری می‌کند. در واکنش به این اظهارت «ایتمار بن غفیر» رئیس حزب قدرت یهودی عنوان کرد: قانون مدنظر گیدعون ساعر تنها نتانیاهو را هدف قرار نداده است و حق رأی همه اسرائیلی‌ها را زیر سوال می‌برد.
منبع: مهر
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین