کد خبر: ۳۲۰۵۵۴
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۲:۴۳
با وجود تفاوت‌های زنان و مردان، مردها نیز به یک همراه و همدم نیاز دارند.
ناطقان: ترس مردان از ازدواج می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. این دلایل شامل مشکلات مالی، تامین هزینه‌های سنگین زندگی، توقعات غیرمنطقی در رابطه با مسائل مالی بعضی از زنان، تصور غلط از محدودیت‌های زجرآور و عدم توانایی در پذیرش مسئولیت هستند.
دلایل ترس مردان از ازدواج

آگاهی از دلایل ترس مردان از ازدواج به شما کمک می‌کند تا راهی برای رفع آن پیدا کنید. برای رهایی از باورهای غلط و ترس‌های غیر منطقی در مورد ازدواج می‌توان با مشاورین حوزه خانواده و ازدواج مشورت کرده و به راهکارهای مفیدی رسید.
هزینه‌های بالای شروع ازدواج

با افزایش توقعات و مصرف‌گرایی، سخت‌گیری خانواده‌ها و جوانان برای شروع ازدواج بیشتر شده است. در شرایط اقتصادی کنونی به منظور تداوم حرکت رو به جلو چــرخ زندگی باید به فکر تامین مسکن، خودرو، هزینه‌های مراسم ازدواج و مشتقات آن بود. همین موضوع به‌عنوان یکی از ترس‌های مردان از ازدواج شده است. در حالی که چنین تشریفاتی ضروری نیستند و جزو اهداف نادرست ازدواج قرار می‌گیرند.

دلایل ترس مردان از ازدواج
نداشتن شغل و پشتوانه مالی

علاوه بر هزینه‌های شروع زندگی، تامین هزینه‌های جاری و مدیریت آن نیز از جمله دلایل ترس‌های مردان از ازدواج است. نداشتن شغل ثابت، عدم اعتماد به نفس و ترس از شکست و خدشه‌دار شدن غرور آن‌ها، همه می‌تواند باعث ترس از ازدواج در مردان شود. زیرا پیامدها و تاثیر مشکلات اقتصادی بر خانواده به وضوح مشخص است.
تعهد بی‌چون و چرا

شاید این مسئله در مورد همه مردان صدق نکند. اما اکثر مردان، به نوعی ترس از تعهد در رابطه دارند. آن‌ها از اینکه بخواهند تمام محدودیت‌های ازدواج و همسرشان را بپذیرند، می‌ترسند. برای مردان ازدواج یعنی پایان آزادی و این تفکر اشتباه، به این دلیل است که آن‌ها اصول ازدواج درست و ملاک انتخاب همسر مناسب برای ازدواج را نمی‌دانند. برای اینکه روابط عاطفی خوبی داشته باشید به مطلب این مردان شما را فقط برای رابطه می‌خواهند سر بزنید.

دلایل ترس مردان از ازدواج
عشق واقعی وجود ندارد

بسیاری از مردان نمی‌دانند که آیا ازدواج یا یک فرد خاص، ارزش تحمل فشارها و سختی کشیدن را دارد یا نه. دلیل آن هم این است که عشق واقعی وجود ندارد و مردان نمی‌دانند از خود یا از شریک زندگی خود چه می‌خواهند. این عدم خودشناسی و بی هدفی باعث می‌شود که نتوانند در ازدواج مصمم باشند.
تربیت ناکارآمد والدین و سیستم آموزشی

تفکراتی که امروزه در ذهن مردان برای ازدواج وجود دارد، عمدتا ثمره تربیت والدین، جامعه و نظام آموزشی است. طبیعتا اگر تربیت و آموزش صحیح بود، این حجم از مشکلات روابط زناشویی و آمار بالای طلاق در جامعه وجود نداشت. ازدواج برای کامل شدن انسان و رسیدن به آرامش جسمی و روحی است.

تربیت ناکارآمد والدین و سیستم آموزشی
تجربه‌های تلخ بالا بردن ترس مردان از ازدواج

تجربه شکست عشقی مردان، باعث بی‌اعتمادی مردان به زنان و کاهش اعتماد به نفس آن‌ها از خودشان می‌شود. شکست عشقی و تجربه‌های تلخ عاطفی موجب ترس از ایجاد روابط احساسی جدید می‌شود. به همین دلیل شروع رابطه بعد از شکست عشقی برای مردان بسیار دلهره‌آور و سخت می‌شود و نیاز به ریکاوری ذهن و تقویت روانی آن‌ها دارد.
عدم توانایی مسئولیت‌پذیری

پسرانی که معمولا تا سنین بالا زیر نظر خانواده زندگی می‌کنند، مهارت‌های لازم برای ازدواج را نمی‌آموزند. در واقع مسئولیت پذیری در آن‌ها تقویت نشده، پس نمی‌توانند از پس مسئولیت‌های زندگی بر بیایند. حتی اگر هم ازدواج کنند، همچنان برای حل مشکلات خود به والدین شان وابسته خواهند بود.
برچسب ها: پسران ، ازدواج ، زنان
نام:
ایمیل:
* نظر:
مخاطبين ارجمند
لطفا از نوشتن نظرات بصورت فينگليش (حروف لاتين) خودداري كنيد. " ناطق " به دلايل اخلاقي از انتشار نظراتي كه داراي توهين يا افترا به شخصيت هاي حقيقي يا حقوقي باشد معذور است. تلاش ما بر اين است , انتشار نظرات مخاطبين ارجمند در سريعترين زمان ممكن انجام شود , لذا براي نمايش نظراتتان شكيباباشيد.
پربازدید ها
آخرین اخبار
پربحث ترین عناوین